Markkinointisuunnitelma B2B-konsulttiyritykselle
Pakkanen, Mikke; Pirinen, Petteri (2016)
Kandidaatintutkielma
Pakkanen, Mikke
Pirinen, Petteri
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016051212306
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016051212306
Tiivistelmä
Kandidaatintyössä luodaan markkinointisuunnitelma Asset Vision Oy:lle. Työssä
vastataan tutkimuskysymykseen sekä kahteen alakysymykseen: miten B2B-yritys
voi lähestyä potentiaalisia asiakkaitaan, keitä ovat Asset Visionin potentiaaliset
asiakkaat ja mitä keinoja yrityksellä on niiden saavuttamiseksi.
Työ on rajattu Asset Visionin markkinointisuunnitelman luomiseen sekä sen
soveltuvuuden tarkasteluun yritysten välisillä markkinoilla toimivan
konsulttiyrityksen markkinoinnissa. Työn teoriaosiossa tarkastellaan
kirjallisuuden avulla erilaisia markkinointisuunnitelman luomisessa tarvittavia
teoriaviitekehyksiä markkinointialan kirjallisuutta sekä tieteellisiä artikkeleita
hyödyntäen. Empiriaosiossa luodaan markkinointisuunnitelma Asset Vision
Oy:lle.
Asset Visionin tulee viestiä markkinoinnissaan lisäarvon luontia painottamalla
markkinoinnissaan kilpailuetujaan laatua ja asiantuntijuutta. Yrityksen on oltava
itse aloitteellinen ottamalla yhteyttä potentiaalisiin asiakkaisiin ja markkinoimalla
myymiään palveluita. Suunnitelma soveltuu pienin täydennyksin käytettäväksi
Asset Visionin markkinoinnissa. Lisäksi sitä voidaan käyttää lähtökohtana
luotaessa markkinointisuunnitelmaa yritysten välisillä markkinoilla toimivalle
konsulttiyritykselle. Tällaisen yrityksen on viestittävä markkinoinnissaan
lisäarvon tuottamista asiakkaalle kilpailuetujen avulla.
vastataan tutkimuskysymykseen sekä kahteen alakysymykseen: miten B2B-yritys
voi lähestyä potentiaalisia asiakkaitaan, keitä ovat Asset Visionin potentiaaliset
asiakkaat ja mitä keinoja yrityksellä on niiden saavuttamiseksi.
Työ on rajattu Asset Visionin markkinointisuunnitelman luomiseen sekä sen
soveltuvuuden tarkasteluun yritysten välisillä markkinoilla toimivan
konsulttiyrityksen markkinoinnissa. Työn teoriaosiossa tarkastellaan
kirjallisuuden avulla erilaisia markkinointisuunnitelman luomisessa tarvittavia
teoriaviitekehyksiä markkinointialan kirjallisuutta sekä tieteellisiä artikkeleita
hyödyntäen. Empiriaosiossa luodaan markkinointisuunnitelma Asset Vision
Oy:lle.
Asset Visionin tulee viestiä markkinoinnissaan lisäarvon luontia painottamalla
markkinoinnissaan kilpailuetujaan laatua ja asiantuntijuutta. Yrityksen on oltava
itse aloitteellinen ottamalla yhteyttä potentiaalisiin asiakkaisiin ja markkinoimalla
myymiään palveluita. Suunnitelma soveltuu pienin täydennyksin käytettäväksi
Asset Visionin markkinoinnissa. Lisäksi sitä voidaan käyttää lähtökohtana
luotaessa markkinointisuunnitelmaa yritysten välisillä markkinoilla toimivalle
konsulttiyritykselle. Tällaisen yrityksen on viestittävä markkinoinnissaan
lisäarvon tuottamista asiakkaalle kilpailuetujen avulla.