Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa LUTPub
Aineistot 1459-1478 / 20860
-
B-to-B-palvelutuotteiden kehittäminen tuotteistamalla
(2012)Kilpailukykyisen palveluliiketoiminnan ylläpitäminen ja kehittäminen on kiristyvässä palvelukilpailussa yhä haastavampaa myös perinteisesti palveluliiketoiminnassa oleville palveluyrityksille. Haasteessa on kaksi ulottuvuutta: ... -
B2b brand onset built on family stewardship and corporate culture : exploratory study
(2020)The aim of this study is to explore the personal views of employees on B2B brand within a case company. The research problem is approached by examining how the concepts of brand and branding are perceived among the sales ... -
B2B Customer journeys at the age of digitalization : Multiple case study in the software industry
(2019)The goal of this study is to develop a deeper understanding of customer journeys in a B2B context. The current literature on the phenomenon focuses mainly on B2C context, and there is an obvious research gap regarding B2B ... -
B2B customer journeys when purchasing complex solutions : multiple case study in IT-industry
(2021)This study seeks to develop an understanding on B2B customer journeys in a complex B2B environment. The current literature has a clear research gap in B2B customer journeys as the research of customer journeys focuses ... -
B2B customer perceptions and engagement of sustainability in the construction industry
(2020)The thesis aims to study what are the perceptions of B2B customers of a large construction product manufacturer about the industry transformation towards sustainable development and what kind of sustainability engagement ... -
B2B IT startup management based on a data-driven decision-making approach
(2021)This master's thesis is devoted to the research of a data-driven decision-making approach. The research was carried out on the basis of a Russian IT startup called "Restik” which creates cloud solutions for automating the ... -
B2B-asiakkaiden tavoittaminen sponsoroiduilla hakutuloksilla
(2017)Yhä useampi B2B-asiakas etsii hakukoneiden kautta tietoa ennen ostopäätöksen tekoa. Tehokkaimpia keinoja tavoittaa kohdennettua liikennettä hakukoneiden kautta ovat sponsoroidut hakutulokset eli hakukonemainokset. Diplomityö ... -
B2B-ohjelmistojen hinnoittelu ja data-analytiikan hyödyntäminen
(2020)Työssä perehdytään ensin yleisesti ohjelmistoliiketoimintaan, minkä jälkeen perehdytään tarkemmin hinnoitteluun. Hinnoittelussa keskitytään lähinnä B2B-ohjelmistoihin. Työ tarkastelee erilaisia hinnoittelupäätöksiä ja ... -
B2B-palveluprosessin analyysi ja myyntikohtaamisen kehityskohteet uusasiakashankinnassa
(2016)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää tekijöitä, jotka vaikuttavat myyntikohtaamisen onnistumiseen potentiaalisten yritysasiakkaiden keskuudessa. Käytännön ratkaisuihin pääsemiseksi opinnäytetyössä tarkastellaan ... -
B2B-yrityksen brändin kehittäminen : case Evision Oy
(2022)Tämän kandidaatin tutkielman tarkoitus on kuvailla brändin kehittämiseen liittyvää termistöä sekä tutkia brändin kehittämistä B2B-markkinoilla. Tutkielman teoriatausta perustuu brändin kehittämisen termistöön ja määritelmiin. ... -
B2B-yritysten maineenhallinnan käytänteet sosiaalisessa mediassa
(2015)Tässä tutkimuksessa tutkittiin neljän suomalaisen pörssilistatun kansainvälisesti toimivan B2B-yrityksen maineenhallintaa sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miksi, mistä lähtökohdista ja miten ... -
Ba in Virtual Communities
(2009)Virtual communities – interactive networks in cyberspace seasoned with feelings – are a highly topical research theme. Besides academics, more and more companies ponder upon the nature and implications of the sense of ... -
Background for Designing an Improved Digital Musical Keyboard Instrument
(2014)Electrical keyboard instruments and computer-aided music-making generally base on the piano keyboard that was developed for a tuning system no longer used. Alternative keyboard layout offers at least easier playing, faster ... -
Backtesting expected shortfall in Nordic stock markets
(2021)The study’s primary target is to participate in the debate that is the Expected Shortfall (ES) backtestable. It has been proved that ES is not elicitable, meaning that the ES does not have a penalty function for its forecast ... -
Backward stochastic differential equations with applications
(2018)In this thesis we study backward stochastic differential equations driven by a Brownian motion and by a Levy process and their applications, focusing on their applications to financial markets. We give results on the ... -
Bacteriorhodopsin Enhances Efficiency of Perovskite Solar Cells
(American Chemical Society, 23.07.2019)Recently, halide perovskites have upstaged decades of solar cell development by reaching power conversion efficiencies that surpass the performance of polycrystalline silicon. The efficiency improvement in the perovskite ... -
Bag-of-Features Approach to Unsupervised Visual Object Categorisation
Acta Universitatis Lappeenrantaensis (Lappeenranta University of Technology, 12.12.2011)The large and growing number of digital images is making manual image search laborious. Only a fraction of the images contain metadata that can be used to search for a particular type of image. Thus, the main research ... -
Balanced Scorecard (BSC) TE-keskusten strategisessa ohjauksessa
(2005)Kauppa- ja teollisuusministeriö yhdessä työministeriön ja maa- ja metsätalousministeriön kanssa ohjaavat työvoima- ja elinkeinokeskuksia (TE –keskuksia). Tutkimuksen tavoitteena on kuvata ohjausprosessi, jonka avulla ...