Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 88
Automaation eri asteet sekä käyttöönoton onnistumisen avaintekijät ohjelmistorobotiikassa
(2018)
Tässä kandidaatintyössä perehdytään ajankohtaiseen, tietotyön prosessien automatisointiin tarkoitettuun teknologiaan, ohjelmistorobotiikkaan. Työn tavoitteena on selvittää ja kartoittaa mihin eri tasoihin ohjelmistorobotiikka ...
Tietopääoman mittaaminen ja johtaminen julkisessa organisaatiossa
(2018)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten tietopääomaa mitataan ja johdetaan julkisessa organisaatiossa. Tutkimuksessa käytettiin teoreettis-normatiivista päätöksentekosuuntautunutta tutkimusotetta, missä teorian ...
Toimittajakyselyn laatiminen : case Terveystalo
(2018)
Kandidaatintyön tavoitteena on laatia Terveystalon hankintatiimin käyttöön toimittajakyselylomake, sekä tarjota lukijalle katsaus asioista, joita tulee ottaa huomioon toimittajakyselyn käyttöönottoa suunnitellessa. Lisäksi ...
Tuotteen alasajon hallinta tuotannonohjauksen, toimittajasuhteiden ja varaosatoiminnan kannalta
(2018)
Nykypäivänä tuotteiden elinkaaret ovat huomattavasti aiempaa lyhyempiä. Yrityksien elinkaarihallinta keskittyy usein tuotteen elinkaaren alkuvaiheeseen, koska tuotannon aloittaminen tuottaa yritykselle liikevaihtoa ja ...
Lean-ajattelun hyödyntäminen Engineer-to-order tuotannon kehittämisessä
(2018)
Tämän kandidaatintyön tavoitteena on selvittää, mitkä tekijät mahdollistavat Lean-ajattelun hyödyntämisen Engineer-to-order (ETO) tuotannossa, mitkä Lean-ajattelun keinot soveltuvat ETO-tuotantoon sekä miten ne sitä ...
Eettiset arvoehdotelmat B2C-markkinoilla
(2018)
Eettisyys on ajankohtainen aihe. Kuluttajien tietoisuus vastuullisesta lisääntyy kaiken aikaa. Siksi myös asiakkaiden kysyntä eettisesti toimiville yrityksille kasvaa. Tässä työssä tavoitteena on selvittää, miten eettisyys ...
Mikroyrityksen asiakas- ja toimittajaverkoston strateginen riskienhallinta
(2018)
Tämän päivän liiketoiminta eikä yrittäminen ole enää yksin tekemistä vaan liiketoiminnot ovat verkottuneita. Verkostoituminen nähdäänkin yhtenä yrityksen kilpailueduista ja menestystekijöistä Verkoston peruselementti on ...
Hankinnan koordinointi projektiliiketoiminnassa
(2018)
Tässä työssä pyritään selvittämään mahdollisuuksia kohdeyrityksen hankintatoimen ja nimenomaan operatiivisen hankinnan eli hankintaosaston tehtävien ja menetelmien kehityskohteita ja selvittämään näille kehityskohteille ...
Avoin data kuluttajamarkkinoiden hinnoittelussa
(2018)
Data-analytiikka on laitteiden ja ohjelmistojen tehojen kasvamisen myötä noussut yhdeksi merkittävimmistä kilpailutekijöistä nykyajan markkinoilla. Monien yritysten kuitenkin tuskastellessa sen monimutkaisuutta ja hintaa, ...
Big datan hyödyntämismahdollisuudet tuotekehityksessä
(2018)
Big datalla tarkoitetaan useista eri lähteistä tulevaa ja nopeasti lisääntyvää dataa, jonka prosessointi on sen määrän ja monimutkaisuuden vuoksi todella haastavaa nykyaikaisilla tiedonhallintamenetelmillä.
Tässä ...