Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 15
Perheyritykseen kohdistuvat verovaikutukset sukupolvenvaihdoksen yhteydessä : case-tutkimus
(2019)
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia ja ymmärtää, millaisia veroseuraamuksia perheyrityksen sukupolvenvaihdoksesta aiheutuu sekä luovuttajan, että jatkajan näkökulmasta. Lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan sukupolvenvaihdoksen ...
Yrittäjä pk-yrityksen kasvun esteenä
(2019)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa keskeiset tekijät yrittäjän kasvumotivaatioihin sekä pohtia mitä kyvykkyyksiä yrittäjältä vaaditaan liiketoimintansa kasvattamiseksi. Tavoitteena on löytää vastauksia tutkielman ...
Brändin rakentuminen uusilla luksusalan yrityksillä
(2016)
Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkitaan brändin rakentumista uusilla luksusalan yrityksillä. Tavoitteena on selkeyttää monimutkaisen ”luksus” sanan merkitystä ja antaa uusille luksusalan yrityksille selkeä kuva siitä mitä ...
Startup-yritysten välinen yhteistyö yritysyhteisössä
(2017)
Tämä tutkimus käsittelee startup-yritysten välistä yhteistyötä startup-yhteisössä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten startup-yhteisön dynaaminen, innovatiivinen ja avoin ympäristö vaikuttaa startup-yritysten ...
Suomalaisten PK-yritysten kansainvälistyminen Kiinan markkinoille
(2016)
Kansainvälistymisestä on tullut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana yhä tutkitumpi ilmiö. Yhä integroidumpi markkinapaikka on pakottanut myös pienet ja keskisuuret yritykset suuntaamaan katseensa ulkomaille. Kiinaan on ...
Pienosakkuus omistajuusstrategiana
(2019)
Tämän tutkielman tavoitteena oli halu selvittää ei-perheomisteisten mikro- ja pienyritysten pienosakkuuksia luovuttaneiden pääomistajien sekä pienosakkuuksia vastaanottaneiden omistajien omistajuusstrategian toteuttamisen ...
Lean Startup -menetelmä kasvuyrityksen dynaamisten kyvykkyyksien lähteenä
(2019)
Tämä tutkielmaa pyrkii selvittämään, vaikuttaako Lean Startup -menetelmä kasvuyrityksien dynaamisten kyvykkyyksien kehittymiseen. Teoriaosuus on jaettu kahteen osaa, jotka käsittelevät ensin Lean Startup -menetelmää ja ...
Markkinointisuunnitelma NäköVisio Oy:lle
(2019)
Tutkimuksen tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma Näkövisio Oy:lle. Suunnitelman kannalta keskeistä oli etenkin yrityksen sen hetkisen tilanteen kartoittaminen, vahvuuksien ja mahdollisuuksien tunnistaminen, ja ...
Kausaation, effektuaation ja intuition rooli PK-yritysten päätöksenteossa
(2019)
Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää, miten kausaalinen, effektuaalinen ja intuitiivinen ajattelutapa ilmenevät PK-yritysten päätöksenteossa. Tutkimuksen teoria pohjautuu kausaation ja effektuaation teorioihin ja ...
Pienyritysten ja luonnollisten henkilöiden patenttiliiketoiminta
(2018)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia pienyritysten sekä luonnollisten henkilöiden patenttiliiketoimintaa. Päämääränä on saada tietoa millaisen markkinaympäristön nämä pienyritykset sekä luonnolliset henkilöt ...