Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 10
Tilintarkastajan rooli väärinkäytösten ehkäisemisessä
(2006)
Tutkimukseni päätavoite on selvittää, minkälainen rooli on tilintarkastajalla väärinkäytösten ehkäisemisessä. Työn alussa on kerrottu yleisesti tilintarkastajasta ja tilintarkastuksesta sekä virheistä ja väärinkäytöksistä. ...
Monikansallisten yritysten tilintarkastuksen erityispiirteet
(2016)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä erityispiirteitä monikansallisten yritysten tilintarkastukseen liittyy. Tässä tutkimuksessa monikansallisten yritysten tilintarkastuksen erityispiirteitä lähestytään ...
Tilintarkastuksen riippumattomuuden vaarantavat tekijät
(2016)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena oli tutkia, mitkä tekijät vaarantavat tilintarkastuksen riippumattomuuden. Tutkimuksessa tutkittiin riippumattomuuden vaarantavia tekijöitä ja niitä keinoja, joiden avulla tilintarkastajien ...
Uudistuneen tilintarkastuskertomuksen vaikutukset tilintarkastukseen
(2018)
Tutkimuksen tavoitteena oli tutustua uudistuneeseen tilintarkastuskertomukseen ja sen käyttöönotosta seuranneisiin vaikutuksiin. Lisäksi tutkimuksessa oli tavoitteena perehtyä sääntelyyn uudistuneen tilintarkastuskertomuksen ...
Oheispalvelukulujen vaikutus tilintarkastuskuluihin suomalaisissa small cap -pörssiyrityksissä
(2014)
Tutkielmassa tarkastellaan tilintarkastusyhtiöiden tarjoamien oheispalveluiden käytön vaikutuksia laskutettuihin tilintarkastuskuluihin suomalaisissa small cap -pörssiyrityksissä. Tarkoituksena on ottaa selvää, ovatko ...
Uuden asunto-osakeyhtiölain vaikutukset taloyhtiön tilintarkastukseen
(2010)
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia uuden asunto-osakeyhtiölain vaikutuksia taloyhtiön tilintarkastukseen.
Factors affecting audit quality : an auditor's opinion
(2020)
Purpose of this bachelor’s thesis is to find out what are the main factors that shape and influence the audit quality according to perspective of professional financial auditors. Theoretical part was based on previously ...
Tilintarkastajan asiakassuhteiden vahvistaminen viestinnän näkökulmasta
(2023)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten nykyisiä tilintarkastajan asiakassuhteita voitaisiin parantaa viestinnän osalta. Haastattelututkimuksen avulla kartoitetaan yhteistyössä Tilintarkastusyhteisö X:n kanssa ...