Production Cycle Optimization: Defining the Market Potential for a New Planning Tool
Orola, Esa (2010)
Tiivistelmä
An optimization tool has been developed to help companies to optimize their production cycles and thus improve their overall supply chain management processes. The application combines the functionality that traditional APS (Advanced Planning System) and ARP (Automatic Replenishment Program) systems provide into one optimization run. A qualitative study was organized to investigate opportunities to expand the product’s market base. Twelve personal interviews were conducted and the results were collected in industry specific production planning analyses.
Five process industries were analyzed to identify the product’s suitability to each industry sector and the most important product development areas. Based on the research the paper and the plastic film industries remain the most potential industry sectors at this point. To be successful in other industry sectors some product enhancements would be required, including capabilities to optimize multiple sequential and parallel production cycles, handle sequencing of complex finishing operations and to include master planning capabilities to support overall supply chain optimization. In product sales and marketing processes the key to success is to find and reach the people who are involved directly with the problems that the optimization tool can help to solve. Kehitetyn optimointisovelluksen avulla yritys voi optimoida tuotantosyklejään, ja sitä kautta parantaa toimitusketjunsa hallintaa. Sovellus yhdistää perinteisten hienosuunnittelu- (APS) ja varasto-optimointijärjestelmien (ARP) tarjoaman toiminnallisuuden mahdollistaen optimaalisten tuotantosuunnitelmien laatimisen yhden optimoinnin tuloksena. Mahdollisuuksia tuotteen markkinaosuuden lisäämiseksi tutkittiin kvalitatiivisen tutkimuksen avulla. Tutkimus perustuu 12 henkilökohtaiseen haastatteluun, joiden tuloksena tehtiin analyysit viidestä eri teollisuudenalasta tuotannonsuunnittelun näkökulmasta tarkasteltuna.
Viidessä analyysissä kuvataan tuotteen sopivuutta kyseiselle teollisuudenalalle, sekä määritellään tärkeimmät tuotekehitysvaatimukset kunkin teollisuudenalan osalta. Tutkimuksen perusteella paperi- sekä muovikalvoteollisuus ovat edelleen potentiaalisimmat teollisuudenalat tuotteelle. Muilla teollisuudenaloilla menestyäkseen tuotteeseen tulisi kehittää lisäominaisuuksia, kuten kyky optimoida useita rinnakkaisia ja peräkkäisiä tuotantosyklejä samanaikaisesti, sekä mahdollisuus laajentaa kokonaissuunnitteluominaisuuksia koko tuotantoketjun optimoimiseksi. Tuotteen myynti- ja markkinointiprosessien kannalta on oleellista tavoittaa yrityksistä henkilöt, jotka ovat suoraan tekemisissä niiden ongelmien kanssa, joita optimointityökalun avulla voidaan ratkaista.
Five process industries were analyzed to identify the product’s suitability to each industry sector and the most important product development areas. Based on the research the paper and the plastic film industries remain the most potential industry sectors at this point. To be successful in other industry sectors some product enhancements would be required, including capabilities to optimize multiple sequential and parallel production cycles, handle sequencing of complex finishing operations and to include master planning capabilities to support overall supply chain optimization. In product sales and marketing processes the key to success is to find and reach the people who are involved directly with the problems that the optimization tool can help to solve.
Viidessä analyysissä kuvataan tuotteen sopivuutta kyseiselle teollisuudenalalle, sekä määritellään tärkeimmät tuotekehitysvaatimukset kunkin teollisuudenalan osalta. Tutkimuksen perusteella paperi- sekä muovikalvoteollisuus ovat edelleen potentiaalisimmat teollisuudenalat tuotteelle. Muilla teollisuudenaloilla menestyäkseen tuotteeseen tulisi kehittää lisäominaisuuksia, kuten kyky optimoida useita rinnakkaisia ja peräkkäisiä tuotantosyklejä samanaikaisesti, sekä mahdollisuus laajentaa kokonaissuunnitteluominaisuuksia koko tuotantoketjun optimoimiseksi. Tuotteen myynti- ja markkinointiprosessien kannalta on oleellista tavoittaa yrityksistä henkilöt, jotka ovat suoraan tekemisissä niiden ongelmien kanssa, joita optimointityökalun avulla voidaan ratkaista.