The Challenges and Opportunities of e-Commerce in Fashion Branding from an e-Trust and e-Loyalty Perspective
Usvola, Anette (2014)
Kandidaatintutkielma
Usvola, Anette
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201402111444
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201402111444
Tiivistelmä
This thesis discovers the main challenges and opportunities that e-Commerce brings to the fashion industry and to the process of building brand trust and loyalty in particular. The field of e-Commerce is investigated and the findings, benefits and challenges, are implemented into companies’ branding strategies. Then, the effect of companies’ online branding actions on customers’ behaviour is studied. New perspectives and ideas are developed for fashion retailers to build trust online and increase the number of customers who continuously utilize brand’s products and services. Tämä tutkielma tarkastelee sähköisen kaupankäynnin muotiteollisuudelle tuomia haasteita ja mahdollisuuksia. Näitä havaintoja peilataan erityisesti brändiluottamuksen ja –uskollisuuden näkökulmasta. Sähköisen kaupankäynnin tuomat haasteet ja mahdollisuudet liitetään yritysten brändistrategioihin, jonka jälkeen tutkitaan miten sähköinen brändäys vaikuttaa asiakaskäyttäytymiseen. Havaintojen perusteella kehitellään uusia ratkaisuja rakentaa brändiuskollisuutta ja lasvattaa uskollisten asiakkaiden määrää muotialan yrityksissä.