Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 44
Suomen asuntomarkkinoiden tuottojen vertailu
(2018)
Tämän kandidaattitutkielman tarkoituksena on vertailla asuntosijoittamisesta saatavia tuottoja Suomen asuntomarkkinoilla 2010 -luvulla. Pääasiallinen vertailu keskittyy Suomen suurimpiin asuntomarkkinoihin sekä näistä ...
Globaaleihin megatrendeihin sijoittavien ETF-rahastojen suoriutuminen suhteessa MSCI World -indeksiin
(2018)
Tutkielmassa tarkastellaan globaaleja megatrendejä ja selvitetään, voiko niihin sijoittamalla saavuttaa lisäarvoa suhteessa indeksiin. Tutkielma keskittyy globaaleista sekä paikallisista megatrendeihin sijoittavista ...
Miten sijoittajia houkutellaan listautumisantiin markkinointiesitteen avulla? : Retorinen diskurssianalyysi
(2018)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on tutkia, miten sijoittajia houkutellaan listautumisantiin markkinointiesitteen avulla. Aineistona ovat neljän vuonna 2017 Helsingin Pörssin päälistalle listautuneen yrityksen ...
Uuden IFRS 16 Vuokrasopimukset -standardin vaikutukset case-yrityksessä X Oy
(2018)
Tämän kandidaatintutkielman aiheena on selvittää uuden IFRS 16 –Vuokrasopimukset -standardin vaikutukset case-yritykseen X Oy. Tutkielmassa lähdetään liikkeelle teoreettisesta osuudesta, jossa lähdekirjallisuuden avulla ...
Nuorten sijoittamishalukkuuden ja asenteiden ymmärtäminen
(2018)
Kandidaatintutkielman tarkoituksena on ymmärtää ja selvittää nuorten asenteita
sijoittamiseen ja säästämiseen. Tavoitteena on ymmärtää, miksi sijoittaminen voidaan
kokea hankalammaksi ja monimutkaisemmaksi kuin se ...
How does automation change controller’s role?
(2018)
The aim of this research is to find out how automation effects controller’s role. This study approaches controller’s role from new perspectives, which are in addition to automation: modern ERP systems and software integration ...
Yrityskoon vaikutus arvostrategian menestyvyyteen Suomen osakemarkkinoilla 2000-2018
(2018)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena oli selvittää, voidaanko yrityskokojaottelulla parantaa perinteisen arvostrategian suoriutumista Suomen osakemarkkinoilla vuosina 2000-2018. Tutkimuksen portfoliot jaettiin ensin ...
Verkkokauppaympäristön rooli asiakaskokemuksen muodostumisessa
(2018)
Tällä tutkielmalla selvitetään verkkokauppaympäristön roolia asiakaskokemuksen muodostumisessa. Tutkielmassa vastataan asetettuihin tutkimuskysymyksiin sekä aikaisemman teorian että empirian avulla. Päätutkimuskysymys on ...
Ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valinta kuluttajatuotteissa
(2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valintaa ja siihen vaikuttavia syitä kuluttajatuotteissa. Tutkimuksen alussa kartoitetaan ja selvennetään tarvetta ympäristöystävällisimmille ...
Suoramarkkinoinnin tehokkuuden mittaaminen asiakashankinnassa
(2018)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka suoramarkkinointia tehdään, mitkä asiat vaikuttavat sen tehokkuuteen ja miten tehokkuutta mitataan asiakashankinnassa. Tarkoituksena on luoda tarkempi ymmärrys nykypäivän ...