Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 98
Utilization of multi-branding in business to business markets
(2015)
Case company utilizes multi-branding strategy (or house of brands strategy) in its product portfolio. In practice the company has multiple brands – one main brand and four acquired brands – which all utilize one single ...
Visual Customer Segmentation and Data Exploration with the Self-Organizing Map
(2015)
Advancements in information technology have made it possible for organizations to gather and store vast amounts of data of their customers. Information stored in databases can be highly valuable for organizations. However, ...
Aineettoman pääoman kehittäminen ABC-liikennemyymäläverkostossa
(2015)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millaista aineetonta pääomaa S-ryhmään kuuluvalla ABC-liikennemyymäläverkostolla on ja kuinka sitä tulisi kehittää, jotta sen avulla voitaisiin tulevaisuudessakin tuottaa ...
Accounting treatment for intangible assets acquired in a business combination under IFRS
(2015)
The role of intangible assets and the amount of business combinations have increased significantly during the last decades which has caused the need to reform and harmonise the accounting treatment for acquired intangible ...
Yhteiskuntavastuuraportointi kansainvälisissä öljy-yhtiöissä vuonna 2013
(2015)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka suuret yhdysvaltalaiset ja eurooppalaiset öljy-yhtiöt raportoivat yhteiskuntavastuustaan vuonna 2013 sekä kuinka laadukasta ja laaja-alaista raportointi oli. Yhtiöiden raportointia ...
Why to invest more in women's football for your brand and your business?
(2015)
The aim of this master’s thesis is to study the role of sponsorship in the business value of companies and clubs. In order to achieve this goal, the French women’s football context is studied. The main research question ...
Creating Value for Corporate Sustainability: Stakeholder Engagement
(2015)
The thesis aims to build a coherent view and understanding of stakeholder engagement’s contribution to corporate sustainability value creation. Theory suggests that corporate sustainability relies on sustainable relationships ...
IAS 36 -tilinpäätösstandardin mukainen liikearvon arvonalentumistestaus ja sen tuomat haasteet tilintarkastukselle
(2015)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia haasteita IAS 36 Omaisuuserien arvon alentuminen -tilinpäätösstandardi luo tilintarkastajille. Huomiota kiinnitettiin erityisesti tilintarkastajan näkökulmaan ...
Osaamisen johtaminen ja kehittäminen asiantuntijaorganisaatiossa
(2015)
Tämän pro gradu –tutkielman tavoitteena on tutkia osaamisen johtamista asiantuntijaorganisaatiossa. Kohdeyrityksenä tässä tutkimuksessa on Nordea Pankki Suomi Oyj:n pääkaupunkiseudun Private Banking yksikön sijoitusjohtajat ...