Hae LUTPubista
Aineistot 1-5 / 5
Henkilösertifiointien kautta tarjolle tulevan hiljaisen tiedon hyödyntäminen it-palvelusektorin yrityksissä
(2019)
Hiljainen tieto on yksilölle kertynyttä omaan ammattiin liittyvää osaamista eli inhimillistä pääomaa ja inhimillinen pääoma on puolestaan osa organisaation kokonaistietopääomaa (Intellectual Capital). Organisaatiot voivat ...
Identifying the underlying nature of digital technologies in value creation : Big data analytics
(2019)
Industry 4.0 has created an abatis for the emerge of new digital technologies that especially consider manufacturing organizations. At the same time, it has created renewal requirements for organization’s value and supply ...
Promoting additional shipping solutions and services for sales enhancement
(2019)
The aim of this study is to find out how additional shipping services can be promoted in a way that companies can gain competitive advantage and enhance their sales. The research questions were approached by studying what ...
Supplier relations as a source of value creation in omni-channel retail
(2019)
The purpose of this master’s thesis is to examine supplier relations as a source of value in the context of omni-channel retail. The main objective is to find out how omni-channel retail may have affected supplier relations ...
Instituutiovarainhoidon liiketoimintamalli Suomessa ja toimijoiden kilpailuedut
(2019)
Tässä Pro gradu -tutkielmassa pyritään selvittämään instituutiovarainhoidon toimialan liiketoimintamallia Suomessa ja toimialalla toimivien yritysten mahdollisia kilpailuetuja ja mahdollisten kilpailuetujen syntymiseen ...