Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 130
Hankintojen ja osaamisen parantaminen Liikenneviraston hankintakategoriassa
(2016)
Tutkielmassa analysoitiin Liikenneviraston vuoden 2014 hankintakyselyn tietoja tilastollisin menetelmin organisaation hankintojen tehokkuustekijöiden selvittämiseksi. Työssä luotiin hankintojen tehokkuutta selittävä malli ...
Pienten ja keskisuurten yritysten IFRS-standardi eri sidosryhmien näkökulmasta
(2016)
Tutkimuksen tavoitteena oli analysoida, miten eri sidosryhmät suhtautuvat pk-IFRS-standardiin ja mitä etuja ja ongelmia standardilla on heidän kannaltaan. Lisäksi pyrittiin selvittämään, onko sidosryhmien mielipiteillä ...
Employee engagement in temporary problem-solving teams
(2016)
The objective of this study is to understand the meaning of the concept employee engagement and its historical evolution in academic literature, and to apply the concept in the new work context, freelance economy. My goal ...
The impact of the 2017 Finnish pension reform on asset allocation and expected returns
(2016)
This thesis examines the pension reform taking place in Finland from the beginning of 2017 will be examined. In more precise, the possible impacts of the reform on asset allocations within private pension insurance companies ...
Huonekalualan myyjäkoulutus myyntitoiminnan kehittämisessä
(2016)
Tämän tutkimuksen avulla voidaan tarkastella koulutuksen mahdollisia hyötynäkökulmia käytännön myyntityöhön. Liiketaloudellisesti ajateltuna tärkeää on nähdä mitä vaikutuksia koulutuksella on ollut jokapäiväiseen arkirutiiniin ...
Co-integration of Bangladesh stock market with India, emerging and world stock market indices.
(2016)
The stock market is one of the influential indicators for the potential growth of a country. The performance of a stock market is associated with different types of variables such as economic, political, social etc. Stock ...
Identification of service quality dimensions for SAP Finnish User Group ry
(2016)
The purpose of this research is to define the service quality dimensions for the case company, SAP Finnish User Group (FINUG) ry. The service quality dimensions are explored through defining customer expectations and their ...
Nopean yhteiskehittämisen esteet ja edistäjät teollisen internetin kontekstissa
(2016)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää nopean yhteiskehittämisen esteitä ja edistäjiä Teollisen internetin kontekstissa. Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, jossa kohdeorganisaationa on Teollisen Internetin Foorumi ...
Co-creation in management literature and practice
(2016)
The purpose of this study is to examine co-creation as a phenomenon. The
concept has been used in former literature in multiple contexts which has
obscured its’ profound meaning. The aim is to study how co-creation is ...
Service recovery on social media
(2016)
The purpose of this study is to explore how to manage and implement service recovery on social media. More precisely, the aim of this research is to gain new knowledge on why the potential of social media as customer service ...