Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 35
Yhteiskunnallisen vaikutuksen luominen ja mittaaminen kehitysmaissa toimivissa yhteiskunnallisissa yrityksissä
(2018)
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella kehitysmaissa toimivien yhteiskunnallisten yritysten yhteiskunnallisen vaikutuksen luomista ja mittaamista. Tutkimuksen avulla selvitettiin miten nämä yritykset mittaavat yhteiskunnallista ...
Sujuva pienyhtiön sukupolvenvaihdosprosessi
(2019)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälainen sukupolvenvaihdosprosessi tukee pienyhtiön sukupolvenvaihdosprosessia, jotta se olisi mahdollisimman sujuva. Lisäksi tutkittiin, mitkä tekijät vaikuttavat luopujan, ...
Forest entrepreneurs' willingness to collaborate : a resource-based view
(2019)
This study focuses on the South Savo forest entrepreneurs’ willingness to collaborate. The
theoretical background for the study is the resource-based view. Collaboration among
companies creates opportunities for new ...
Music festival sponsorship as a tool for customer brand engagement
(2018)
The purpose of this study was to examine how companies are utilising music festival sponsorship in order to create customer brand engagement. This study was implemented as qualitative research following deductive reasoning. ...
Osaamisen ja kyvykkyyksien johtamisen nykytila sekä tulevaisuus Suur-Seudun Osuuskaupassa
(2019)
Pro Gradu -tutkielman tavoitteena oli tutkia kohdeyrityksessä tapahtuvan osaamisen johtamisen ja kyvykkyyksien johtamisen nykytilaa sekä selvittää organisaation näkemyksiä näiden kokonaisuuksien tulevaisuuden tarpeista. ...
Pienosakkuus omistajuusstrategiana
(2019)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli halu selvittää ei-perheomisteisten mikro- ja pienyritysten pienosakkuuksia luovuttaneiden pääomistajien sekä pienosakkuuksia vastaanottaneiden omistajien omistajuusstrategian toteuttamisen ...
Commercialization strategies for a university research project : putting theory into practice
(2021)
Academic entrepreneurship is the collection of activities that lead to the commercialization of technology developed at a university. In addition to the global challenges of new venture formation, academic entrepreneurs ...
The formation of born global companies : a case study of the Finnish mobile gaming firms
(2021)
The purpose of this research is to determine the challenges that mobile gaming companies experience to become born globals, recognize how these challenges can be overcome with the application of the organization management ...
Digitaalisen taloushallinnon käyttöönoton vaikutuksia mikro- ja pk-yrityksissä
(2020)
Kirjanpidon tai laajemmin taloushallinnon järjestäminen on yrityksille lakisääteinen velvollisuus. Kirjanpidon on annettava riittävä ja luotettava kuva yrityksen taloudellisesta tilanteesta. Teknisen kehityksen ansiosta ...
Effects of the coronavirus pandemic on SMEs internationalization
(2021)
Internationalization is one of the most important growth measures for SMEs, and as a result of globalization, the phenomenon has further increased its popularity. In the first quarter of 2020, the international business ...