Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 11
Manifestation of corporate social responsibility in multinational organizations : case study
(2019)
Nowadays CSR is very critical concept to businesses in every industry and around the world. It affects almost everything companies do. Companies are spreading to international market more easily, frequently and on early-stage ...
Ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valinta kuluttajatuotteissa
(2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valintaa ja siihen vaikuttavia syitä kuluttajatuotteissa. Tutkimuksen alussa kartoitetaan ja selvennetään tarvetta ympäristöystävällisimmille ...
Scandals and misconducts : Does CSR provide benefits during crises?
(2019)
Corporate social responsibility (CSR) has been a growing topic in business in the last decades. There is pressure from the stakeholders for companies to adopt more responsible and sustainable practices. However, there is ...
Integration of corporate social responsibility in supply chain management of clothing industry in Nordic companies : case Filippa K, Samsøe Samsøe & Marimekko
(2022)
This bachelor's thesis examines the integration of corporate responsibility in supply chain management in Nordic clothing companies. Three case companies have been selected for the thesis: Filippa K from Sweden, Samsøe ...
Yritysvastuuraportointi vaateteollisuudessa : kehitys ja vertailu vuosina 2014-2018
(2020)
Tämän Pro Gradun -tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten vaateteollisuuden yritysten yritysvastuuraportointi on muuttunut viiden vuoden ajanjakson aikana. Tarkoituksena on analysoida sitä, miten vaateteollisuus on ...
Ympäristövastuun tavoitteet päivittäistavarakaupassa : case S-ryhmä ja Kesko
(2020)
Kandidaatintutkielman tavoitteena oli tarkastella Suomen päivittäistavarakaupan markkinajohtajien, S-ryhmän ja Keskon, asettamia ympäristövastuun tavoitteita ja selvittää, kummalla tutkittavista on kunnianhimoisemmat ...
Ympäristövastuu suomalaisten päivittäistavarakauppojen hankintatoimessa
(2021)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli tutkia miten suomalaiset päivittäistavarakaupan toimijat huomioivat ympäristövastuun hankintatoimessaan. Yritysvastuun merkitys on korostunut liiketoiminnassa vuosi vuodelta ...
Vastuullisuus muotialan yritysten markkinointistrategioissa
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman on tarkoitus tutkia miten muotialalla toimivat yritykset viestivät sidosryhmilleen vastuullisuudesta. Yritysten vastuullisuustoimet voidaan kiteyttää käsitteeseen ”yhteiskuntavastuu”. Yhteiskuntavastuu ...
The impact of corporate social responsibility on the performance of European companies
(2022)
Companies’ internal governance practices and the impact of companies on the environment, societies, and other external stakeholders have raised much discussion in the 21st century. The relevance of corporate social ...
Measurement of corporate carbon management with item response theory
(2021)
Climate change is one of the critical emerging issues of our time that requires our attention. The main driver of this issue is an increased amount of carbon emissions produced by an enormous number of companies all over ...