Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 12
Ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valinta kuluttajatuotteissa
(2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valintaa ja siihen vaikuttavia syitä kuluttajatuotteissa. Tutkimuksen alussa kartoitetaan ja selvennetään tarvetta ympäristöystävällisimmille ...
Vastuulliset hankinnat huonekalualalla
(2019)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää niitä seikkoja, miten vastuullisuus ilmenee Stemma Oy:ssä, joka on suomalainen huonekalualan ketju. Pääpaino tutkimuksessa on siinä, miten vastuullisuus näkyy niissä käytänteissä, ...
Hedelmien ja vihannesten pakkausjätteen vähentäminen hankinnan näkökulmasta
(2019)
Tämä kandidaatintutkielma käsittelee hedelmien ja vihannesten pakkausjätteen vähentämistä hankinnan näkökulmasta. Työn tarkoituksena on tutkia, kuinka pakkausjätteeseen voidaan vaikuttaa hankinnan keinoin sekä tunnistaa ...
Ympäristösertifiointi ja ympäristövastuu vaateteollisuuden hankinnassa
(2021)
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten vaatetusalan yritykset harjoittavat ympäristövastuuta sekä hyödyntävät ympäristösertifikaatteja hankinnassaan. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää mitä ympäristösertifikaatteja ...
The relationship between environmental sustainability and cost of capital
(2021)
This thesis examines the relationship between environmental sustainability and cost of capital. The dataset comprises data on publicly listed companies from 15 developed European countries. The panel data is unbalanced and ...
Paahdetun kahvin toimittajien hankinnan ympäristövastuun käytänteet
(2021)
Tämä tutkimus käsittelee paahdetun kahvin toimittajien hankinnan ympäristövastuun käytänteitä. Tutkimuksen tavoitteena on ollut selvittää mitä hankinnan ympäristövastuun käytänteitä paahdetun kahvin toimittajat käyttävät ...
Vastuullisuuskäytänteiden vaikutus kuluttajan vaatteiden ostopäätökseen
(2021)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on selvittää, miten suomalaiset kuluttajat huomioivat yritysten vastuullisuuskäytänteitä vaatteiden ostopäätöksissään. Tämän tutkimiseksi on luotu kyselylomake, joka koskee kuluttajien ...
Vastuullisuus muotialan yritysten markkinointistrategioissa
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman on tarkoitus tutkia miten muotialalla toimivat yritykset viestivät sidosryhmilleen vastuullisuudesta. Yritysten vastuullisuustoimet voidaan kiteyttää käsitteeseen ”yhteiskuntavastuu”. Yhteiskuntavastuu ...
Toimittajien valmius raportoida vastuullisuudesta tuotekohtaisella tasolla : Case-tutkimus EU-taksonomiasta
(2022)
Tämä kandidaatintutkielma käsittelee toimittajien valmiutta tarjota tietoa tuotteiden ympäristövaikutuksista ja -vastuullisuudesta EU-taksonomian kontekstissa. Tutkielma pyrkii selvittämään, millä tasolla materiaalitoimittajat ...
Exploring the value factors in consumers’ purchasing decisions : case : electric vehicles in Finland
(2022)
Consumers are currently in the midst of numerous global crises. Whether it is a political, economic or environmental crisis, they are also very quickly reflected in consumers' purchasing habits and change the values that ...