Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 54
Yhteiskunnallisen vaikutuksen luominen ja mittaaminen kehitysmaissa toimivissa yhteiskunnallisissa yrityksissä
(2018)
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella kehitysmaissa toimivien yhteiskunnallisten yritysten yhteiskunnallisen vaikutuksen luomista ja mittaamista. Tutkimuksen avulla selvitettiin miten nämä yritykset mittaavat yhteiskunnallista ...
Perheyritykseen kohdistuvat verovaikutukset sukupolvenvaihdoksen yhteydessä : case-tutkimus
(2019)
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia ja ymmärtää, millaisia veroseuraamuksia perheyrityksen sukupolvenvaihdoksesta aiheutuu sekä luovuttajan, että jatkajan näkökulmasta. Lisäksi tutkimuksessa tarkastellaan sukupolvenvaihdoksen ...
Suomalaisten PK-yritysten kansainvälistyminen Kiinan markkinoille
(2016)
Kansainvälistymisestä on tullut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana yhä tutkitumpi ilmiö. Yhä integroidumpi markkinapaikka on pakottanut myös pienet ja keskisuuret yritykset suuntaamaan katseensa ulkomaille. Kiinaan on ...
Sujuva pienyhtiön sukupolvenvaihdosprosessi
(2019)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälainen sukupolvenvaihdosprosessi tukee pienyhtiön sukupolvenvaihdosprosessia, jotta se olisi mahdollisimman sujuva. Lisäksi tutkittiin, mitkä tekijät vaikuttavat luopujan, ...
Forest entrepreneurs' willingness to collaborate : a resource-based view
(2019)
This study focuses on the South Savo forest entrepreneurs’ willingness to collaborate. The
theoretical background for the study is the resource-based view. Collaboration among
companies creates opportunities for new ...
Pienosakkuus omistajuusstrategiana
(2019)
Tämän tutkielman tavoitteena oli halu selvittää ei-perheomisteisten mikro- ja pienyritysten pienosakkuuksia luovuttaneiden pääomistajien sekä pienosakkuuksia vastaanottaneiden omistajien omistajuusstrategian toteuttamisen ...
Markkinointisuunnitelma NäköVisio Oy:lle
(2019)
Tutkimuksen tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma Näkövisio Oy:lle. Suunnitelman kannalta keskeistä oli etenkin yrityksen sen hetkisen tilanteen kartoittaminen, vahvuuksien ja mahdollisuuksien tunnistaminen, ja ...
Kausaation, effektuaation ja intuition rooli PK-yritysten päätöksenteossa
(2019)
Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää, miten kausaalinen, effektuaalinen ja intuitiivinen ajattelutapa ilmenevät PK-yritysten päätöksenteossa. Tutkimuksen teoria pohjautuu kausaation ja effektuaation teorioihin ja ...
Music festival sponsorship as a tool for customer brand engagement
(2018)
The purpose of this study was to examine how companies are utilising music festival sponsorship in order to create customer brand engagement. This study was implemented as qualitative research following deductive reasoning. ...
Pienyritysten ja luonnollisten henkilöiden patenttiliiketoiminta
(2018)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia pienyritysten sekä luonnollisten henkilöiden patenttiliiketoimintaa. Päämääränä on saada tietoa millaisen markkinaympäristön nämä pienyritykset sekä luonnolliset henkilöt ...