Hae LUTPubista
Aineistot 1-8 / 8
Open business model implementation in financial industry: Case PSD2
(2017)
The aim of this thesis is to understand the challenges financial industry is facing, when adapting open business model into their current business model. The phenomenon of business model is growing rapidly and the open ...
Digitalization of regional media: The changing demands for customer value propositions
(2017)
The purpose of this thesis is to explore how digitalization shapes customer value in regional media and challenges the customer value propositions. More precisely, this study aims to increase the understanding of which ...
Liiketoimintamallien kehitysmahdollisuudet raakapuun aluskuljetusten toimialalla
(2017)
Aluskuljetus on energiatehokas ja ympäristöystävällinen raakapuun kaukokuljetusmuoto, jonka osuus kokonaiskuljetuksista on nykypäivänä marginaalinen. Raakapuun aluskuljetuksia on tutkittu vähän, joten tutkimuksen tarkoituksena ...
Huolenpitosopimuspalvelun kehittäminen vastaamaan toimialan ja asiakaskäyttäytymisen muutosta autoalalla
(2017)
Diplomityössä tutkitaan autoalalla ja kuluttajien asiakaskäyttäytymisessä tapahtuvia muutoksia ja niiden vaikutusta huolenpitosopimuspalvelutuotteeseen. Työssä tavoitteena on selvittää, mitä vaatimuksia alalla tapahtuvat ...
Materiaalijalanjälkilaskurin liiketoimintamalli
(2017)
Tässä diplomityössä tutkittiin materiaalijalanjälkilaskurin kaupallistamisen potentiaalia. Työn tavoitteena oli laatia laskurille liiketoimintamalli. Materiaalijalanjälkilaskuri on verkkopohjainen palvelu, jolla kuluttajat ...
Lean-perusteinen liiketoimintamalli avoimiin urakkamuotoihin talotekniikka-alalla
(2017)
Tässä diplomityössä tutkitaan liiketoimintamallin laatimista. Tutkimus
keskittyy talotekniikkayrityksen lean-perusteisen liiketoimintamallin luomiseen
allianssiurakoihin.
Tutkimus toteutetaan tutkimalla leanin historiaa, ...
Finnish newspaper going digital – Exploratory case study of media business model design under converging media field
(2017)
The purpose of this research is to develop a holistic knowledge of the situation of the newspaper and media industry. This study aims primarily to find out what kind of business models newspapers and other media companies ...
Value creation through the e-sourcing solution
(2017)
The aim of the study is to examine how Company X creates value for its customers through its e-Sourcing solution. In addition, the study is exploring how Company X’s value proposition meet customers’ needs. While Company ...