Hae LUTPubista
Aineistot 1-7 / 7
Shareholder wealth-effects on corporate acquisitions : evidence from pharmaceutical industry
(2019)
The goal of this bachelor’s thesis is to study wealth-effects of acquirer’s shareholders on corporate acquisitions in the pharmaceutical industry. Second goal is to study whether abnormal returns differ between domestic ...
Ostettujen yritysten integraatio ostavaan organisaatioon : Case Bravida Finland Oy
(2018)
Tutkimuksen tavoitteena on tutkia yritysostojen integraatioprojektit ja tulosten perusteella antaa suuren talotekniikkakonsernin suomalaiselle tytäryhtiölle kehitysehdotuksia sen yritysostojen integraatiotyöhön. Lisäksi ...
Short-term wealth effects for the acquirer : Does absorptive capacity and industry relatedness promote valuable M&As? : Evidence from EU's medical technology industry
(2020)
The purpose of this thesis is to examine the acquisition’s short-term returns for the acquirer. This thesis includes an event study examining post-acquisition performance measured by cumulative average abnormal returns ...
Yrityskaupan onnistumisen edellytykset
(2020)
Suomalaisen yhteiskunnan huolena on jo kauan ollut ikääntyvä yrittäjäjoukko sekä kuinka näille yrityksille löydetään jatkajat. Yhteiskunnallinen huoli yritystoiminnan jatkuvuudesta on aiheellinen, koska pk-yrityksiä on ...
Innovation capability and company valuation : Evidence from global M&A market
(2021)
Global M&A market has grown immensely and gained research attention from a variety of management disciplines. The research examining M&A has begun to focus on resource complementarity and innovation performance as the ...
Modelling the effects of deal structures in corporate acquisitions from seller's perspective
(2020)
The aim of this master’s thesis is to find out, how the different deal structuring options affect the deal value and risk faced by the seller. The study is conducted as a quantitative case study through a case transaction, ...
Due diligence kriittisenä osana yrityskauppaa
(2023)
Yrityskauppojen määrä on kasvanut viime vuosikymmeninä merkittävästi ja niistä on tullut globalisaation myötä yhä tärkeämpi kasvukeino yrityksille. Yrityskaupat ovat merkittäviä strategisia päätöksiä, jotka tulee tehdä ...