Hae LUTPubista
Aineistot 1-7 / 7
Toimintolaskennan hyödyntäminen palveluiden hinnoitteluprosessissa, Case: Saimaan talous ja tieto Oy
(2014)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia toimintolaskennan hyödyntämisen mahdollisuutta palveluiden hinnoitteluprosessissa. Tutkimus on luonteeltaan tapaustutkimus, jossa kohdeyrityksenä on julkisella sektorilla toimiva ...
Tuotekehityksen toimintolaskenta - Case Oy Sisu Auto Ab
(2002)
Tutkielman tavoitteena oli tutkia toimintolaskennan soveltuvuutta tuotekehitys-kustannusten selvittämiseen ja kohdistamiseen tuotteiden katelaskennassa. Tarkoitus oli selvittää erityisesti laskennan hyödyt kuorma-autotehtaan ...
Teknologiateollisuuden sopimusvalmistajayrityksen kustannuslaskennan kehittäminen
(2010)
Työn päätavoitteena oli kohdeyrityksen kustannuslaskennan kehittäminen, jota varten selvitettiin toimintojen todelliset kustannukset sekä rakennettiin uusi taulukkolaskentaan perustuva hinnoittelumalli. Todellisten ...
Kokorunkoaseman kautta tehtyjen tilauserien analysointi ja ohjaus sahateollisuudessa
(2001)
Tutkimuksessa analysoitiin erään sahateollisuusyrityksen sahatavarakauppoja, joihin katkottiin tukkeja yrityksen kokorunkoasemalla. Tavoite oli kaksijakoinen: ensinnäkin analysoida runkoaseman toimintaa ja laskea katkonnan ...
Asiakassuhteen kannattavuuden määrittäminen toimintolaskennan avulla - Case: Internet -liiketoimintayksikkö
(2001)
Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, miten ja mitkä eri tekijät vaikuttavat asiakassuhteen kannattavuuteen sekä luoda pohjaa asiakassuhteiden kannattavuuden laskemiselle case-yrityksessä. Tutkimuksen alatavoitteena on ...
Toimintolaskenta tuotehallinnan tukena
(2009)
Tämän tapaustutkimuksen päätavoitteina on luoda toimintolaskentamalli kohdeyritykselle ja testata toimintolaskennan soveltuvuutta pilottiprojektilla, joka toteutetaan vain pienelle osalle tuotteista. Toimintolaskentaprojektin ...
Kangasmallista tuotteeksi – suunnittelun vaikutus naisten vaatteen loppukustannukseen
(2008)
Vaatteiden valmistusprosessissa suunnittelupäätöksillä kiinnitetään noin 70 — 90 % vaatteen loppukustannuksista. Tutkielman tavoitteena on ollut lisätä erityisesti vaatesuunnittelijoiden kustannustietoisuutta ja osoittaa ...