Hae LUTPubista
Aineistot 1-7 / 7
Utilizing data analytics in supply chain finance
(2022)
Companies along supply chains have searched for new and innovative ways to ensure their financing and continuation of business since the aftermath of 2007-2008 financial crisis. Especially small and medium-sized enterprises ...
Customer data utilization in grocery retail
(2021)
Competition in the field of grocery retail is fierce and profit margins are small. The volume of data growing each year and the technological advancements in data collection have enabled a much broader utilization of ...
Using trend recognition to improve innovation portfolio management
(2022)
The bachelor’s thesis researches how innovation portfolio management could be improved with trend recognition. The thesis aims to find synergies between two fields: data analytics and innovation management. In the thesis, ...
Data-analytiikan hyödyntäminen sisäisessä tarkastuksessa : kuntasektorin näkökulma
(2022)
Kuntien toimintaympäristö on monimutkaistunut ja digitalisaation myötä käytettävissä olevan datan määrä on kasvanut. Toimintaympäristön muuttuessa myös riskit muuttuvat, mikä sisäisen tarkastuksen on huomioitava toiminnassaan ...
Data-analytiikan hyödyntäminen ensihoitopalvelun liiketoiminnan kehittämisessä : visuaalisen raportoinnin suunnittelu ja toteutus
(2023)
Liiketoimintakentän muuttuessa ja datan määrän lisääntyessä tietojohtamisen ja liiketoimintatiedon hallinnan merkitys korostuu. Organisaatioiden näkökulmasta data tulisi nähdä arvokkaana pääomana, jonka avulla voidaan ...
Analytiikan sovellusten elinkaarimalli ja mittaaminen henkilöstövuokrausyrityksessä
(2023)
Tämän työn tavoitteena on tutkia, miten case-yrityksessä hallitaan analytiikan sovelluksia, sekä millainen on case-yrityksen analytiikan sovellusten elinkaari. Tavoitteena on myös luoda ohjeistus, miten sovellusten ...
Puunhankinnan päästölaskennan vaatimusmäärittely data-analytiikalla toteutettavaksi : case Stora Enso Forest Finland
(2023)
Ilmastovaikutusten raportoinnin läpinäkyvyyden ja vertailtavuuden tarve yrityksen koko arvoketjussa kasvaa ja vaikuttaa niin sijoitustoiminnan indikaattoreihin kuin kulutuspäätöksiin. Yrityksen strateginen päätöksenteko ...