Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 14
Ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valinta kuluttajatuotteissa
(2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valintaa ja siihen vaikuttavia syitä kuluttajatuotteissa. Tutkimuksen alussa kartoitetaan ja selvennetään tarvetta ympäristöystävällisimmille ...
Vastuullinen toimittajayhteistyö
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman aiheena on vastuullinen toimittajayhteistyö ja tarkoituksena on selvittää miksi yritykset pyrkivät vastuullisuuteen toimittajayhteistyössään. Tutkielma antaa kattavan kuvan yritysvastuusta, ...
Yritysaktivismi vastuullisen brändin viestinnässä
(2021)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tunnistaa vastuullisesta yritysbrändistä viestittyjä ominaisuuksia yritysaktivismiksi luokiteltavien arvopohjaisten yritysjulkaisujen kontekstissa. Tutkielman teoriatausta pohjautuu ...
How do responsible companies perform compared to the ones that do not invest in responsibility?
(2020)
As sustainability and responsibility have become a part of our everyday lives, also corporate social responsibility (CSR) has increased its importance significantly during the last years. It is often described as a company’s ...
Luottamuksen ja kontrollin merkitys toimittajan vastuullisuuden varmistamisessa
(2022)
Vastuullisuuden merkitys on kasvanut viime vuosina huomattavasti. Toimitusketjun hallinnalla puolestaan on vastuullisuuden kannalta hyvin merkittävä rooli. Tutkimus ei kuitenkaan ole vielä tutkinut kunnolla sitä, miten ...
Integration of corporate social responsibility in supply chain management of clothing industry in Nordic companies : case Filippa K, Samsøe Samsøe & Marimekko
(2022)
This bachelor's thesis examines the integration of corporate responsibility in supply chain management in Nordic clothing companies. Three case companies have been selected for the thesis: Filippa K from Sweden, Samsøe ...
Ympäristövastuun tavoitteet päivittäistavarakaupassa : case S-ryhmä ja Kesko
(2020)
Kandidaatintutkielman tavoitteena oli tarkastella Suomen päivittäistavarakaupan markkinajohtajien, S-ryhmän ja Keskon, asettamia ympäristövastuun tavoitteita ja selvittää, kummalla tutkittavista on kunnianhimoisemmat ...
Ympäristövastuu suomalaisten päivittäistavarakauppojen hankintatoimessa
(2021)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli tutkia miten suomalaiset päivittäistavarakaupan toimijat huomioivat ympäristövastuun hankintatoimessaan. Yritysvastuun merkitys on korostunut liiketoiminnassa vuosi vuodelta ...
Supply chain transparency in sustainability reporting : fashion industry perspective
(2020)
This Bachelor´s thesis examines, how Finnish and Swedish fashion companies are reporting about their supply chain transparency for their stakeholders. Thesis focuses on recognizing what means these companies use to ensure ...
Yritysvastuuraportointikäytännöt suomalaisissa teollisuuden pörssiyhtiöissä
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tutkia miten suomalaiset teollisuusyritykset raportoivat yritysvastuusta. Yritysvastuulla tarkoitetaan yrityksen vastuuta toimintansa sosiaalisista, taloudellisista ja ...