Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 10
Vihreän markkinoinnin tämänhetkiset vaikutukset kuluttajien ostokäyttäytymiseen Suomen ravintola-alalla
(2019)
Tämän kandidaatin tutkielman tarkoituksena on selvittää vihreän markkinoinnin tämänhetkiset vaikutukset kuluttajien ostokäyttäytymiseen Suomen ravintola-alalla. Tarkemmin tarkoituksena on selvittää, miten vihreä markkinointimix ...
Ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valinta kuluttajatuotteissa
(2018)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää ympäristöystävällisten pakkausmateriaalien valintaa ja siihen vaikuttavia syitä kuluttajatuotteissa. Tutkimuksen alussa kartoitetaan ja selvennetään tarvetta ympäristöystävällisimmille ...
Lounaan hiilijalanjäljen pienenemisen vaikutukset lounaan hintaan
(2019)
Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on selvittää, miten lounaan hiilijalanjäljen muutokset vaikuttavat lounaan hintaan. Ilmastonmuutos on globaali kriisi, jota lisää ympäristövaikutuksista ilmastovaikutus. Sen mittaamiseksi ...
Ympäristönäkökohtien huomioiminen julkisissa hankinnoissa
(2019)
Ympäristölliset teemat ovat tämän päivän keskusteluissa voimakkaasti esillä, johon voidaan olettaa olevan syynä huoli ympäristömme nykytilasta ja tulevaisuudesta. Ympäristöongelmat ovat lisänneet kiinnostusta luoda ...
Toimittajien vastuullisuuden seuranta teollisuusyrityksissä
(2018)
Tässä tutkimuksessa tutkitaan Suomessa toimivien teollisuusyritysten käyttämiä keinoja toimittajiensa vastuullisuuden seurantaan. Tutkielmassa keskitytään yritysten jo olemassa olevien toimittajien seurantaan, sillä ...
Kestävien liiketoimintamallien käytön vaikutus S&P 500 yritysten taloudelliseen performanssiin
(2019)
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan sitä, onko kestävien liiketoimintamallien käytöllä vaikutusta S&P 500 yritysten taloudelliseen performanssiin. Lisäksi tarkoituksena on selvittää, onko tutkimus- ja ...
Aurinkopaneeleiden käytön vaikutus yrityksen brändiin
(2018)
Tämän kandidaatintyön tavoitteena on selvittää yrityksien aurinkopaneeleiden käytön mahdollisia sidoksia yrityksen brändiin, sekä tutkia, millä tavoin markkinointiviestinnällä tai yrityksen toimialalla on merkitystä saatuihin ...
Yritysvastuuraportoinnin syyt pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
(2018)
Tässä kandidaattitutkielmassa on tarkoituksena tutkia yritysvastuuraportoinnin syitä
pienissä ja keskisuurissa yrityksissä. Tarkoituksena on selvittää, miksi pienet yritykset
tekevät yritysvastuuraportointia. Toisaalta ...
Vihreiden korkorahastojen nousu osana vastuullista sijoittamista
(2019)
Tämä kandidaatintutkimus pyrkii ottamaan kantaan markkinoille hiljattain enemmän ilmestyneisiin vihreisiin velkakirjoihin, jotka implementoivat sekä ESG-integraation että impaktisijoittamisen periaatteita tehdessään ...
Vastuullisuuden vaikutus osakkeiden suoriutumiseen New Yorkin pörssissä
(2019)
Vastuullinen sijoittaminen on kasvanut ilmiönä viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana merkittävästi. Myös vastuullisen sijoittamisen sijoitusstrategiota hyödyntävien sijoitusten määrä on kasvanut maailmanlaajuisesti ...