Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 2273-2292 / 12710
-
Digitaalisen sisältöliiketoiminnan ja viestinnän klusterin synty ja menestystekijät
(2008)Kiinnostus digitaalista sisältöliiketoimintaa ja viestintää kohtaan on kasvanut suuresti viimeisten kymmenen vuoden aikana. Niin alan yritysmäärä kuin tuotteet ovat lisääntyneet entisestään viestinnän siirtyessä yhä enemmän ... -
Digitaalisen taloushallinnon käyttöönoton vaikutuksia mikro- ja pk-yrityksissä
(2020)Kirjanpidon tai laajemmin taloushallinnon järjestäminen on yrityksille lakisääteinen velvollisuus. Kirjanpidon on annettava riittävä ja luotettava kuva yrityksen taloudellisesta tilanteesta. Teknisen kehityksen ansiosta ... -
Digitaalisen tarinankerronnan hyödyntäminen peruskouluissa
(2016)Työn tavoitteena on selvittää, minkälaisia mahdollisuuksia digitaalinen tarinankerronta antaa peruskouluissa. Työssä käsitellään digitaalinen tarinankerronta ja se, miten sitä hyödynnetään opetuksessa. Työn taustana on ... -
Digitaalisen television soveltuvuus tietoyhteiskunnan tarpeisiin, case Kuopion Kaapelitelevisio Oy
(2002)Tutkielmassa selvitetään Kuopion Kaapelitelevisio Oy:n toteuttaman digitaalisen television ominaisuuksia ja niiden sopivuutta tietoyhteiskunnan vaatimuksiin. Tietoyhteiskunnassa tiedosta on tullut tärkein yritysten pääoma. ... -
Digitaalisen tiedon käsitemallin kehittäminen infrarakentamisessa
(2017)Jälkiteollisessa tietoyhteiskunnassa yritysten kilpailukyvyn määrittäjänä ja tuloksellisuuteen vaikuttavana tekijänä toimii yhä enemmän tieto ja osaaminen. Yritysten tieto - ja myös osaaminen - liikkuu yhä enenevissä määrin ... -
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutukset johtamiseen ja asiakkaan ymmärtämiseen
(2016)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia johtajuuteen ja asiakkaan ymmärtämiseen. Aiheeseen perehdytään teoriassa kirjallisuuden perusteella, sekä toteuttamalla haastattelututkimus ... -
Digitaalisen valmistuksen vaikutus hitsatun rakenteen väsymiskestävyyteen
(2015)Tässä työssä tutkittiin kuinka eri tavoin rakenteen mallintaminen vaikuttaa laskettuun väsy-misikään. Työssä tutkittavana rakenteena toimi Sandvik Mining and Construction OY:n las-tauskoneen nostovarsi. Nostovarrelle ... -
Digitaalisten alustojen hyödyntäminen sähköasemapalveluliiketoiminnassa
(2021)Teknologinen kehitys mahdollistaa toiminnan kehittämisen monella eri osa-alueella merkittävästi tehokkaampaan suuntaan erilaisia digitaalisia alustoja hyödyntämällä. Laajojen datamäärien hallitseminen sekä datan järjestelmällinen ... -
Digitaalisten oppimateriaalien tuottaminen ja uudelleenkäytettävyys
(2006)Työssä tarkastellaan digitaalisten oppimateriaalien tuottamiseen ja käyttöön liittyviä ongelmia sekä oppimateriaalien digitaalisuuden mukanaan tuomia etuja ja haittoja. Työssä perehdytään digitaalisten oppimateriaalien ... -
Digitaalisten palveluiden asiakashyödyt, case Tulli ja Trafi
(2017)Tutkimuksen aiheena ovat digitaalisten palveluiden asiakashyödyt. Julkishallinnon digitaalisten palveluiden asiakashyödyistä ja hyötyihin vaikuttavista tekijöistä on vähän tieteellisiä julkaisuja. Tutkimuksessa on analysoitu ... -
Digitaalisten palveluiden kehittäminen tekniikan maahantuontiyrityksessä
(2021)Digitaalisen kehityksen seurauksena monet perinteisillä markkinoilla toimivat yritykset pyrkivät laajentamaan tuotevalikoimaansa sisältämään myös digitaalisia palveluita. Digitaalisten palveluiden tarjoaminen ei ole enää ... -
Digitaalisten palvelujen käyttäjäkokemus ja käytettävyys asuntojen myyntiprosessissa
(2016)Työ on tehty rakennusalan yritykselle, jolla on meneillään asuntoesittelyyn suunniteltu 3D-virtuaaliohjelman pilottihanke rakenteilla olevaan kohteeseen. Ohjelmaa ollaan kehittämässä käyttäjäkokemukseltaan paremmaksi ja ... -
Digitaalisten palvelutuotteiden kehittäminen teollisessa liiketoiminnassa
(2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kohdeyrityksen toimintoihin liittyviä digitaalisia palveluominaisuuksia. Työn teoreettisissa perusteissa käsitellään digitalisaation kiihtyvän kehittymisvauhdin vaikutusta teollisuuden ... -
Digitaalisten työvälineiden omaksuminen opetuskäyttöön - Opettajien ajatuksia tableteista Imatran yläkouluissa
(2017)Imatran yläkouluissa on syksyllä 2016 annettu kaikille oppilaille ja opettajille tabletit työskentelyvälineiksi. Tämän työn tarkoituksena on ollut selvittää, millaisia näkemyksiä uusien tietoteknisten opetuslaitteiden ... -
Digitaalisuuden hyödyntäminen ja tarpeet pk-yrityksissä
(2018)Digitalisaatio on yksi aikamme merkittävimmistä muutosta aiheuttavista tekijöistä, joka muokkaa yhteiskuntaa, yritysten kilpailuympäristöä ja yksilöiden elämää. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, kuinka Päijät-Hämeen ... -
Digitaalisuuden tuomien tarpeiden ja mahdollisuuksien tunnistaminen paperiteollisuudessa
(2018)Digitalisaatio on nykyajan suurin muutosvoima, joka koskettaa jokaista yritystä toimialasta riippumatta. Tutkimuksen tavoitteena onkin selvittää millaisia kehitystarpeita ja -mahdollisuuksia digitaalisuus tuo paperiteollisuudelle ... -
Digitaaliventtiilillä ohjattu hydraulinen paikoitusakseli
(2003)Tässä diplomityössä on tutkittu, miten digitaalinen elektroniikka vaikuttaa hydraulisen paikoitusakselin toimintaan. Tätä varten työn mittauslaitteistossa käytettiin kahta mekaniikaltaan samanlaista Moogin 4/3-suuntaventtiiliä, ... -
Digital and social affordances on a collaboration platform : case Fast Expert Teams vs. korona
(2021)This study aims to understand a fast and temporary cross-boundary organizing process on a digital collaboration platform. The context of digital organizing is sociomaterial. Thus, different sociomaterial research streams ... -
Digital Audio Broadcasting: Technology and Prospects
(2008)The subject of the thesis was the digital audio broadcasting technology developed in the Eureka project 147. The research was based on the literature on the subject. At first, some reasons for the digitisation of broadcasting ... -
Digital B2B customer journeys in SMCG industry
(2021)Digitalization has changed the consumer buying behaviour and this same change has been seen to reflect to business-to-business (B2B) buying as well. Customer journeys and experiences have been mainly studied in ...