Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 584-603 / 12710
-
Asiakaslähtöisen palveluliiketoiminnan johtaminen yritysverkostossa
(2014)Tässä pro gradu -tutkimuksessa tarkastellaan asiakkuuksien johtamista johtamisoppina ja erilaisten asiakassuhteen ulottuuvuksien merkitystä asiakkaan arvonluomiselle. Teoriaosuudessa tunnistettuja elementtejä peilataan ... -
Asiakaslähtöisten raportointitarpeiden kartoittaminen sähköisen laskutuksen prosesseissa
(2010)Siirtyminen sähköisen laskun käyttöön on vähentänyt yrityksien käsittelemien paperisten laskujen määrää huomattavasti. Useimmiten yritys lähettää asiakkailleen lähtevät laskut sähköisesti palveluntarjoajalle, joka välittää ... -
Asiakaslähtöisyyden huomioiminen teollisuusyritysten hinnanasetannassa
(2008)Tämän työn tarkoituksena oli tutkia tuotteen hinnanasetantaa teollisuusyrityksissä asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Hinnoittelumenetelmiä ja hinnoittelustrategioita tutkimalla pyrittiin etsimään ne tekijät, jotka tulisi ... -
Asiakasohjautuvan hitsaavan tilauskonepajan keinoja suhdannevaihteluiden vaikutuksen tasaamiseksi
(2010)Tämän diplomityön tarkoituksena on löytää hitsaavan asiakasohjautuvan tilauskonepajan käyttöön keinoja, joiden avulla on mahdollista tasata suhdannevaihteluiden vaikutusta yrityksen toimintaan. Korkea- ja matalasuhdanteen ... -
Asiakasohjautuvan hitsaustuotannon kehittäminen pk-konepajassa
(2016)Tässä diplomityössä tarkasteltiin asiakasohjautuvan hitsaustuotannon kehittämistä PK-konepajassa. Työn tarkoituksena oli kerätä taustatietoa asiakasohjautuvan hitsaustuotannon erityispiirteistä ja tarkastella hitsaustuotannon ... -
Asiakasohjautuvan kokoonpanon vaikutus huonekalualan yrityksen kannattavuuteen
(2012)Työn tavoitteena oli selvittää, miten tuotantomuodon muutos varasto-ohjautuvasta ns. litteiden pakettien tuotannosta asiakasohjautuvaan kokoonpanoon, vaikuttaa tutkittavan tuoteryhmän kannattavuuteen. Tutkimuksen avulla ... -
Asiakasomisteisten osuuskauppojen omistajaohjauksen erityispiirteistä ja haasteista
(2008)Omistajalähtöisen kulttuurin voimistumisen myötä omistajaohjausjärjestelmät ovat nousseet merkittävään asemaan yritysten toiminnassa. Tämä tutkielma osallistuu omistajaohjauksesta käytävään akateemiseen ja liikkeenjohdolliseen ... -
Asiakasorganisaatioiden ostokäyttäytymisen kartoitus huonekalumarkkinoilla toimivalle yritykselle
(2011)Tämä diplomityö liittyy uuden liiketoimintamahdollisuuden ja toimialan kartoittamiseen huonekalualan yritykselle. Työn tavoitteena on selvittää yrityksen mahdollisuudet toimia organisaatioiden ja yritysten välisillä ... -
Asiakasorientaatio taloushallinnossa - Innovaation leviäminen Suomessa
(2007)Tutkielman tavoitteena oli selvittää taloushallinnon asiakasorientaation tilanne Suomessa. Asiakasorientaatio taloushallinnossa ymmärretään asiakaskannattavuuslaskentana, joka on osa asiakkuuden johtamista. Asiakaskannat ... -
Asiakasosaamisen oppiminen Case Etelä-Karjalan Osuuspankki
(2004)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää pankin sisäisellä termillä nimitetyn asiakasosaamisen sisältöä. Tutkimuksessa tarkastellaan kokeneille toimihenkilöille kehittyneitä asiakaspalvelutaitoja sekä keinoja, joilla ... -
Asiakaspalautetiedon hyödyntäminen julkisen sektorin organisaatiossa
(2017)Diplomityössä kartoitetaan asiakaspalautetiedon hyödyntämiseen ja tiedon laatuun vaikuttavia tekijöitä. Tavoitteena on tunnistaa Liikenneviraston asiakaspalautetiedon laadun ulottuvuuden vaikutukset tiedon hyödyntämiseen ... -
Asiakaspalautteen hyödyntäminen osana asiakastiedon hallintaa, case pankki
(2014)Pankkialan kilpailun kiristyessä asiakastyytyväisyys on noussut yhä tärkeämmäksi kilpailueduksi. Asiakkaista kerätään paljon tietoa, mutta osataanko kerätä juuri oikeanlaista tietoa ja hyödynnetäänkö kerättyä tietoa vielä ... -
Asiakaspalvelun kehittäminen jäte- ja kierrätysalan yrityksessä
(2021)Nykypäivänä yritysten on vaikea erottautua pelkällä ydintuotteella. Tästä syystä erilaisten lisäpalvelujen, kuten asiakaspalvelun tarjoamisesta on tullut yrityksen menestyksen kannalta entistä merkityksellisempää. Tutkimuksen ... -
Asiakaspalveluprosessin kuvaus ja laadun arviointi
(2016)Prosessien kuvaaminen yrityksissä on olennainen osa niiden kehittämisen kannalta. Prosessien kehittämistä varten niitä ohjaavien mittareiden valinta on keskeisessä roolissa. Tutkimuksen kohteena oleva kohde-yritys haluaa ... -
Asiakaspalveluprosessin mittariston luominen: Case Borealis Polymers Oy
(2006)Työn tavoitteena oli luoda asiakaspalveluprosessin mittaristo päivittäisen operatiivisen toiminnan seuraamiseksi ja parantamiseksi. Tarkoituksena oli mitata tilaustoimitusketjun suorituskykyä sekä tutkia mahdollisia ... -
Asiakaspääoma fuusioituvassa yrityksessä : Asiakaspääoman arvon tunnistaminen kahdessa fuusioituvassa finanssialan yrityksessä
(2019)Tutkimuksessa selvitettiin kahden fuusioituvan finanssialan yrityksen kykyä tunnistaa niiden asiakaspääoma selvittämällä ensin yritysten aineettoman pääoman tila Bernard Marrin menetelmällä. Tutkimuksen toisessa osassa ... -
Asiakasreklamaatiotiedon jakaminen ja hyödyntäminen tehdasympäristössä
(2020)Tuotteen ja toiminnan laatu on tärkeä osa asiakaskokemusta ja brändiä, josta asiakas on valmis maksamaan. Jos tuote tai toiminta ei vastaa odotusta, asiakas reklamoi. Yrityksen saama reklamaatio ei ole ainoastaan merkki ... -
Asiakasräätälöidyn tuotteen vaihtoprojektin kehittäminen palvelutuotannossa
(2011)Työ on tehty Lindström Oy:lle tavoitteena löytää tuotevaihtoprojektien kulminaatiopisteet, joissa prosessin sujuvuutta, tiedonhallintaa ja toimintamalleja voitaisiin kehittää. Tavoitteena oli hyödyntää teoriatiedon ja ... -
Asiakasräätälöityjen ratkaisujen toimintamalli
(2015)Yhteistyö yli organisaatiorajojen, huolellinen lähtötietojen selvittäminen, täsmällinen tehtävien suorittaminen sekä organisaatiossa olevan tiedon laaja hyödyntäminen ovat projektin onnistumisen kulmakiviä. Usein kuitenkin ... -
Asiakassuhdejohtaminen kannattavuusnäkökulmasta
(2012)Tutkimuksessa selvitetään miten asiakassuhteita johdetaan asiakaskannattavuuden perusteella erilaisissa yrityksissä. Kirjallisuuskatsauksessa perehdytään laskentatoimen ja markkinoinnin kirjallisuuteen asiakaslaskentatoimen ...