Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 595-614 / 12708
-
Asiakaspalautteen hyödyntäminen osana asiakastiedon hallintaa, case pankki
(2014)Pankkialan kilpailun kiristyessä asiakastyytyväisyys on noussut yhä tärkeämmäksi kilpailueduksi. Asiakkaista kerätään paljon tietoa, mutta osataanko kerätä juuri oikeanlaista tietoa ja hyödynnetäänkö kerättyä tietoa vielä ... -
Asiakaspalvelun kehittäminen jäte- ja kierrätysalan yrityksessä
(2021)Nykypäivänä yritysten on vaikea erottautua pelkällä ydintuotteella. Tästä syystä erilaisten lisäpalvelujen, kuten asiakaspalvelun tarjoamisesta on tullut yrityksen menestyksen kannalta entistä merkityksellisempää. Tutkimuksen ... -
Asiakaspalveluprosessin kuvaus ja laadun arviointi
(2016)Prosessien kuvaaminen yrityksissä on olennainen osa niiden kehittämisen kannalta. Prosessien kehittämistä varten niitä ohjaavien mittareiden valinta on keskeisessä roolissa. Tutkimuksen kohteena oleva kohde-yritys haluaa ... -
Asiakaspalveluprosessin mittariston luominen: Case Borealis Polymers Oy
(2006)Työn tavoitteena oli luoda asiakaspalveluprosessin mittaristo päivittäisen operatiivisen toiminnan seuraamiseksi ja parantamiseksi. Tarkoituksena oli mitata tilaustoimitusketjun suorituskykyä sekä tutkia mahdollisia ... -
Asiakaspääoma fuusioituvassa yrityksessä : Asiakaspääoman arvon tunnistaminen kahdessa fuusioituvassa finanssialan yrityksessä
(2019)Tutkimuksessa selvitettiin kahden fuusioituvan finanssialan yrityksen kykyä tunnistaa niiden asiakaspääoma selvittämällä ensin yritysten aineettoman pääoman tila Bernard Marrin menetelmällä. Tutkimuksen toisessa osassa ... -
Asiakasreklamaatiotiedon jakaminen ja hyödyntäminen tehdasympäristössä
(2020)Tuotteen ja toiminnan laatu on tärkeä osa asiakaskokemusta ja brändiä, josta asiakas on valmis maksamaan. Jos tuote tai toiminta ei vastaa odotusta, asiakas reklamoi. Yrityksen saama reklamaatio ei ole ainoastaan merkki ... -
Asiakasräätälöidyn tuotteen vaihtoprojektin kehittäminen palvelutuotannossa
(2011)Työ on tehty Lindström Oy:lle tavoitteena löytää tuotevaihtoprojektien kulminaatiopisteet, joissa prosessin sujuvuutta, tiedonhallintaa ja toimintamalleja voitaisiin kehittää. Tavoitteena oli hyödyntää teoriatiedon ja ... -
Asiakasräätälöityjen ratkaisujen toimintamalli
(2015)Yhteistyö yli organisaatiorajojen, huolellinen lähtötietojen selvittäminen, täsmällinen tehtävien suorittaminen sekä organisaatiossa olevan tiedon laaja hyödyntäminen ovat projektin onnistumisen kulmakiviä. Usein kuitenkin ... -
Asiakassuhdejohtaminen kannattavuusnäkökulmasta
(2012)Tutkimuksessa selvitetään miten asiakassuhteita johdetaan asiakaskannattavuuden perusteella erilaisissa yrityksissä. Kirjallisuuskatsauksessa perehdytään laskentatoimen ja markkinoinnin kirjallisuuteen asiakaslaskentatoimen ... -
Asiakassuhteen hallinta liiketoiminnan kehittämisessä
(2020)Teknologian kehittymisen, globalisaation ja demografisen monimuotoisuuden lisääntymisen tuomien muutosten myötä monien yritysten kilpailutilanne on kiristynyt ja asiakkaiden odotukset kasvaneet. Perinteinen tuotelähtöinen ... -
Asiakassuhteen johtaminen ja kehityspotentiaalit arvoketjussa
(2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tehdä ymmärrettäväksi kvalitatiivisen tutkimus-menetelmää käyttäen tutkimuskohteena olevan case -yrityksen myynnin edustaji-en asiakassuhteen johtamisesta sekä sen hoitamisesta tapahtuvia ... -
Asiakassuhteen kannattavuuden määrittäminen toimintolaskennan avulla - Case: Internet -liiketoimintayksikkö
(2001)Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, miten ja mitkä eri tekijät vaikuttavat asiakassuhteen kannattavuuteen sekä luoda pohjaa asiakassuhteiden kannattavuuden laskemiselle case-yrityksessä. Tutkimuksen alatavoitteena on ... -
Asiakassuhteiden hallinta ja prosessit osana asiantuntijaorganisaation toimintatapamuutosta työterveysalalla
(2018)Tutkimuksessa tarkastellaan asiakassuhteiden hallintaa ja sen prosessien implementoimista työterveysalan asiantuntijaorganisaatiossa. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa sellaiset asiakassuhteiden hallintaan olennaisesti ... -
Asiakassuhteiden rakentaminen yksilöiden toimintana ja arvon luominen tiedon avulla
(2017)Tämän laadullisen tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää miten työntekijät yksilöinä rakentavat asiakkaiden kanssa arvoa luovia suhteita, ja mikä on tiedon merkitys arvonluonnissa. Tutkimusta varten haastateltiin kuutta (6) ... -
Asiakassuuntautunut toimintamalli konsultointialan yrityksessä
(2007)Yritys,joka pyrkii toimimaan asiakkaidensa tarpeiden ohjaamana, voi saavuttaa kilpailuetua suhteessa yrityksiin, jotka eivät tätä toimintatapaa ole sisäistäneet. Asiakassuuntautuneesti palveluita tuottava yritys voi ... -
Asiakassuuntautunut toimintatapa Osuuspankin Internet-pankkipalvelussa
(2002)Pankkien tavoitteena on tarjota asiakkaille kattava tuote- ja palveluvalikoima verkkopankissa. Verkkopalvelut ovat osa pankin asiakaslähtöistä toimintaa. Tässä tutkielmassa käsitellään niitä asioita, joita on mietittävä, ... -
Asiakastarpeesta lähtevän modulaarisen putoamissuojan tuoteperheen kehitys valmistuskustannusten alentamiseksi
(2016)Diplomityön tavoitteena oli kehittää junanvaunujen ja säiliörekkojen lastaus- sekä purkupaikoilla käytettävästä Ensured Safety -putoamissuojasta modulaarinen tuoteperhe, jonka avulla pystytään täyttämään useimmat asiakkaiden ... -
Asiakastarpeiden kartoitus kuljetusten häiriöiden analysoinnin ja hallinnan kehittämiseksi
(2013)Tämä diplomityö on tehty osana Logproof-tutkimushanketta, joka keskittyy häiriöttömyyden hallintaan logistisissa monitoimijaverkostoissa. Työn tavoitteena on selvittää logistiikkaintensiivisten yritysten tarpeita kuljetusten ... -
Asiakastiedon hallinnan kehittäminen terästehtaassa
(2004)Tämän tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli laatia terästehtaan käyttöön kriteeristö päätöksenteon tueksi, miten asiakastiedon hallintaa yrityksessä kehitetään. Kriteeristön aikaansaamiseksi tutkimuksessa kartoitettiin ... -
Asiakastieto kiinteistö- ja rakennusalan asiantuntijayrityksessä
(2021)Asiakaslähtöisen liiketoiminnan yksi keskeisistä tavoitteista on asiakkaan tunteminen. Asiakastuntemuksen kerryttäminen vaatii erilaisten asiakastietojen keräämistä ja hyödyntämistä. Asiakastietoa voidaan kerätä moniin eri ...