Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 638-657 / 12709
-
Asiakkuuksien johtaminen aikuiskoulutuksen maksullisessa palveluliiketoiminnassa
(2016)Tämä tutkimus käsittelee asiakkuuksien johtamista koulutusorganisaation maksullisessa palveluliiketoiminnassa. Maksullinen palveluliiketoiminta käsittää tässä yhteydessä koulutuspalvelujen tuottamisen yrityksille ja ... -
Asiakkuuksien johtaminen kuljetusalan pk-yrityksessä
(06 / 2010)The profitability on transportation field has been low for a long time. The re-cession that started in the fall of 2008 has caused even more trouble to transportation companies as the number of transportations has gone ... -
Asiakkuuksien johtaminen nykypäivän tilitoimistoissa : case Tietotili Consulting Oy
(2020)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten asiakkuuksien johtamisen avulla pienet ja keskisuuret tilitoimistot voivat parantaa kannattavuuttaan. Tilitoimistot olivat onnistuneet vakiinnuttamaan asemansa ... -
Asiakkuuksien johtaminen tietointensiivisessä pk-yrityksessä: Case Severa Oyj
(2010)Asiakkuuksien johtaminen on tunnistettu laskentatoimen ja markkinoinnin kirjallisuudessa yhdeksi tärkeimmistä kilpailuedun lähteistä tulevaisuudessa. Teema korostuu tietointensiivisissä pk-yrityksissä. Tutkielman tarkoitus ... -
Asiakkuuksien johtamisen kehittäminen, Tapaustutkimus
(2001)CRM eli Customer Relationship Management on muutaman vuoden ajan saanut osakseen merkittävästi huomiota yritysmaailmassa. Suurista lupauksista huolimatta CRM on aiheuttanut runsaasti pettymyksiä sen kehittämiseen ryhtyneissä ... -
Asiakkuuksien johtamisen kehittäminen, tapaustutkimus GS1 Finland
(2018)Organisaatioiden täytyy kehittää kilpailukykyään jatkuvasti. Kilpailukyvyn lähteenä on entistä useammin tieto, jota hallitsemalla ja jalostamalla organisaatiot tuottavat lisäarvoa asiakkailleen. Asiakastieto kilpailuetuna ... -
Asiakkuuksien strateginen arvottaminen ja luokittelu
(2009)Tämän tutkimuksen kohdeorganisaatio on suuren teollisuusyrityksen sisäinen raaka-aineen hankkija ja toimittaja. Tutkimuksessa selvitetään, mistä kohdeorganisaation hankinta-asiakkuuksien arvo muodostuu ja kuinka olemassa ... -
Asiakkuusarvojohtaminen ja sitä tukeva asiak-kuusraportointi - Case Neste Markkinointi Oy
(2005)Tutkielman tavoitteena on analysoida, miten asiakkuuksien arvoa voidaan johtaa ja miten asiakkuusarvojohtamista voidaan tukea asiakkuusraportoinnin avulla. Teoriaosuudessa analysoidaan asiakaskannattavuuden muodostumista, ... -
Asiakkuusjohtamisella kannattavaan asiakkuuteen
(2017)Ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta siihen, miten asiakkuuksia johdetaan, koska kaikki asiakkuudet ovat erilaisia. Asiakkuusjohtaja on avainasemassa asiakkuuksien johtamisessa. Hänen tehtävänään on varmistaa, että asiakkuus ... -
Asiantuntija- ja kumppaniverkostossa hankitun tiedon ja osaamisen hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä
(2017)Tämän diplomityön tavoitteena oli asiantuntijaverkostossa toimivan organisaation tietämysjärjestelmän määritys, toimintamallin kuvaaminen ja työkalujen löytäminen tietämyksen ja osaamisen kehittämiseksi sekä tiedonhallinnan ... -
Asiantuntijajärjestelmä kattilakonseptin valintaan
(2003)Polttoaine asettaa puitteet kattilasuunnittelulle. Kiertoleijukattilakonseptin valinta kytkeytyy kiinteästi mitoitusarvoihin ja polttoaineen ominaisuuksiin. Asiakkaan vaatimuk-set kattilalle asettavat lähtökohdan ... -
Asiantuntijan hiljainen tieto. Case: Tullihallitus, verotusosasto
(2008)Tutkielman tavoitteena on selvittää ja analysoida, mitä ja minkälaista tietoa ja osaamista asiantuntija tarvitsee jokapäiväisessä työssään. Tutkielman teoriaosuudessa pohditaan asiantuntijuutta, hiljaista tietoa, tiedon ... -
Asiantuntijan suorituskykyyn vaikuttavien tekijöiden mittaaminen
(2013)Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia asiantuntijaorganisaation henkilöstön työmotivaatioon vaikuttavia tekijöitä. Konkreettisena tavoitteena oli kehittää asiantuntijaorganisaation olemassa olevaan suorituskykymittaristoon ... -
Asiantuntijaorganisaation asiakassuhteiden kehittäminen kohti kumppanuutta
(2006)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää käytännön keinoja asiakassuhteen kehittämiseen tarkastelemalla kumppanuutta ja verkostoitumista käsittelevää teoriaa. Lisäksi tavoitteena oli tarjota kohdeyritykselle teoreettinen ... -
Asiantuntijaorganisaation henkilöstöstrategia motivoinnin välineenä, case Finnvera
(2004)Tutkielma käsittelee henkilöstövoimavarojen hallintaa julkisessa asiantuntija-organisaatiossa. Henkilöstöresurssien hallinta on muodostumassa organisaatioille strategisesti yhä tärkeämmäksi asiaksi. Osaaminen ja asiantuntijuus ... -
Asiantuntijaorganisaation osaamisen ja tietämyksen kehittäminen : Case: UPM Kymmene Metsä Metsätalous ja maankäyttö
(2006)Tämän tutkimuksen tavoitteena on tarkastella, mikä merkitys erilaisella osaamisella asiantuntijaorganisaatiossa, mitä osaamista organisaatiossa tarvitaan, selvittää mitä osaamista organisaatiossa on ja kuinka olemassa ... -
Asiantuntijaorganisaation osaamisen johtaminen ja kehittäminen osallistamisen sekä vuorovaikutuksen avulla
(2018)Osaamisen johtaminen on osa liiketoimintastrategiaa. Strategiaan pohjautuva osaamisen johtaminen on menestyvän organisaation ydin. Organisaation toimintaympäristön nopeat muutokset edellyttävät ennakoimista ja aktiivista ... -
Asiantuntijaorganisaation suorituskykymittariston suunnittelu
(2022)Tutkimuksen tavoitteena oli suunnitella suorituskyvyn mittaristo asiantuntijaorganisaation suorituskyvyn mittaamiseen ja johtamiseen. Tutkimuksessa selvitettiin myös asiantuntijatyön erityispiirteitä ja asiantuntijatyön ... -
Asiantuntijaorganisaation suorituskyvyn mittaaminen
(2019)Asiantuntijaorganisaatio ymmärretään usein synonyymina tietointensiiviselle organisaatiolle. Yritysten tuotannontekijänä tietointensiivisyys ja tiedon merkitys ovat nousseet asemaan, jolla voidaan yritykset jaotella ... -
Asiantuntijaorganisaation suorituskyvyn mittaus
(2008)Aineettoman pääoman katsotaan olevan merkittävä tekijä erityisesti yrityksen tulevaisuuden menestyksen kannalta. Johtamalla ja kehittämällä aineettomia resursseja varmistetaan se, että yritys menestyy ja säilyy elinvoimaisena ...