Selaus avainsanan mukaan kokoelmassa "Osuustoiminta"Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 1-8 / 8
-
Alaistaito osuustoiminnallisessa yrityksessä
(2007)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää osuustoiminnallisen yrityksen alaistaitoja henkilöstön näkökulmasta. Alaistaitoja pyritään ymmärtämään psykologisen sopimuksen, luottamuksen ja organisaatioon sitoutumisen ... -
Henkilöstön suhde osuuspankkiin
(2006)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää henkilöstön suhdetta suomalaiseen osuustoiminnalliseen organisaatioon. Suhdetta pyritään ymmärtämään organisaatioon identifioitumisen, psykologisen omistajuuden, ... -
Institutionaaliset tekijätosuuskunnan johtamisessa ja hallinnoimisessa
(2006)Tutkimuksen tarkoituksena on osallistua omistajaohjauksen keskusteluun tuomalla esille institutionaalisen teorian tarjoamia mahdollisuuksia hah-mottaa ilmiötä. Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää ja kuvata sitä institu-tionaalista ... -
Jäsenen psykologinen side Etelä-Karjalan Eekoon Osuuskaupassa
(2012)Pro gradu -tutkielman tavoitteena on selvittää asiakasomistajien psykologisen omistajuuden tila Etelä-Karjalan Eekoon Osuuskaupassa. Tavoitteena on selvittää miten psykologista sidettä voi vahvistaa ja mitä keinoja on syytä ... -
Omistajuuden määritelmät S-ryhmässä
(2008)Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata miten omistajuus on ollut esillä S-ryhmän Ässä ammattilehdessä vuosina 1991- 2005. Tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää millaisia merkityksiä omistajuuteen on liitetty valittuna ... -
Omistajuus oppilasomisteisessa työsuuskunnassa, Case Palveluosuuskunta +Hymy
(2009)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin omistajuuden muodostumista työosuuskunnassa. Tutkielman tavoitteena oli ymmärtää työosuuskuntien omistajuutta sekä niitä tavoitteita, joita omistajuuteen liittyy. Tutkielma on laadullinen ... -
Osuustoiminnallisen yrityksen yhteiskuntavastuu - esimerkkinä suomalainen metsäteollisuus
(2007)Tämä Pro gradu -tutkielma osallistuu osuustoiminta- ja yhteiskuntavastuukeskusteluun yhdistämällä nämä kaksi käsitettä toisiinsa. Tavoitteena on kuvata osuustoiminnallisten arvojen ja periaatteiden heijastumista ... -
Viestintää ja vuorovaikutusta Jukolan Osuuskaupassa
(2010)Aktiivinen ja kehittyvä viestintä on välttämätöntä kaikille organisaatioille. Osuustoiminnassa sillä on erityinen merkitys, koska asiakas, omistaja ja jopa työntekijä on sama henkilö. Tämän pro gradu-tutkielman tarkoitukse-na ...