Selaus avainsanan mukaan kokoelmassa "osuustoiminta"Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
Aineistot 1-20 / 21
-
Asiakasomisteisten osuuskauppojen omistajaohjauksen erityispiirteistä ja haasteista
(2008)Omistajalähtöisen kulttuurin voimistumisen myötä omistajaohjausjärjestelmät ovat nousseet merkittävään asemaan yritysten toiminnassa. Tämä tutkielma osallistuu omistajaohjauksesta käytävään akateemiseen ja liikkeenjohdolliseen ... -
Corporate governancen vaikutus osuustoiminnallisten yritysten riskienhallintaan
(2006)Tutkimuksen tarkoituksena on osallistua corporate governance -keskusteluun tuomalla esiin riskienhallinnan näkökulma osuustoiminnallisessa yritystoiminnassa. Tutkimuksen tavoitteena on kuvata corporate governancen vaikutuksia ... -
Hallintoelinten oikeudenmukainen palkitseminen - toimialavertailu osuustoiminnallisissa organisaatioissa
(2014)Työn tarkoituksena oli lähteä tutkimaan palkitsemisen, vaativuuden ja tehtävien eroavaisuuksia kolmen osuustoiminnallisen organisaation hallintoelinten välillä. Tavoitteena oli selvittää, miten palkitsemisen horisontaalista ... -
Johtamisosaaminen osuustoimintayrityksen menestystekijänä
(2008)Työn tarkoituksena on kuvata ja ymmärtää ylimmän johdon osaamista ja osaamisen strategista merkitystä osuustoimintayrityksen liiketoiminnassa. Tavoitteena on ymmärtää, millainen rooli osaamisella on osuustoimintayrityksen ... -
Omistajajäsenten palkitseminen hybridiorganisaatio OP-Pohjola-ryhmässä
(2008)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin omistajajäsenten palkitsemista hybridiorganisaatio OP-Pohjola-ryhmässä. Tutkielman tavoitteena oli kuvata ja ymmärtää omistajajäsenten palkitsemista, kuvata, millaisia vaikutuksia ... -
Omistajaohjauksen toteutuminen tuottajaosuuskunnissa jäsenten näkökulmasta.
(2019)Tässä tutkielmassa käsitellään tuottajaosuuskunnan jäsenen asemaa ja miten jäsenet kokevat pystyvänsä vaikuttamaan osuuskunnan toimintaan omistajan roolissa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, onko osuuskunnan jäsenyys ... -
Osuuskaupan asiakasomistajien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat asenteelliset ja psykologiset tekijät
(2007)Tämän tutkielman tarkoituksena on selittää asiakasomistajien asiakaskäyttäy-tymiseen vaikuttavia asenteellisia ja psykologisia tekijöitä taloudellisten kan-nustimien läsnä ollessa. Asiakaskäyttäytyminen jaetaan tutkielmassa ... -
Osuuskunta hyvinvointipalvelujen vaihtoehtoisena tuottajana
(2007)The purpose of this thesis is to describe the meaning of cooperation for the entrepreneurs who have planned to establish a co-operative. The objective is to understand what kind of benefits, expectations and challenges ... -
Osuuspankin menestyminen ja sen arviointi
(2012)Voitto ja yrityksen menestyminen ymmärretään usein symboleiksi keskenään. Tästä johtuen myös yleisesti käytössä olevat yritystoiminnan menestysmittarit pohjautuvat voittoon. Tämä tutkielma yrittää kuvata ja ymmärtää, mitä ... -
Osuuspankin tuloksen analysointi ja ylijäämän jako
(2012)Osuuspankit ovat jäsenten omistamia yrityksiä, joiden perimmäinen tarkoitus on voiton maksimoinnin sijaan edistää omistajajäsenten hyvinvointia. Tilikauden ylijäämästä osa tarvitaan osuuspankin käyttöön, mutta osuustoiminnan ... -
Osuustoiminnallisen pankin yhteiskuntavastuu - jäsenistön näkökulma
(2016)Tutkimuksen tavoitteena on kuvata ja ymmärtää osuustoiminnallisen pankin yhteiskuntavastuun toteuttamista. Yhteiskuntavastuussa on kysymys vastuusta toiminnan aiheuttamista vaikutuksista sekä teoista, joilla vastataan ... -
Osuustoiminnallisen yrityksen kilpailukyky: Johtamisosaamisen ja yrittäjyysorientaation merkitys - Case S-ryhmä
(2014)Osuustoiminnallisuus on herättänyt kiinnostusta viime vuosina, ja moni osuustoimintaa harjoittava yritys on heikosta taloudellisesta tilanteesta huolimatta pystynyt toimimaan menestyksekkäästi markkinoilla ja säilyttämään ... -
Osuustoiminnasta kilpailuetua huoltoasemaliiketoiminnassa case: S-ryhmän ABC-ketju ja Suomalainen Energiaosuuskunta (SEO)
(2011)Tutkimuksen tarkoituksena on osallistua liiketaloustieteissä käytävään keskusteluun osuustoimintayritysten kilpailuedun lähteistä. Tutkimus on luonteeltaan laadullinen haastattelututkimus ja tutkielman empiirisenä aineistona ... -
Osuustoiminnasta kilpailuetua Suomen pankkialalla
(2017)Osuuskuntamuotoinen toiminta on kokemassa uutta tuloaan kuluttajien eettisiä arvoja mukailevien valintojen johdosta. Tämä on näkynyt myös Suomen pankkialalla, missä osuustoiminnalliset pankit ovat kirkastaneet viestintäänsä ... -
Osuustoimintaorganisaation yhteiskuntavastuu - Case: S-ryhmä
(2006)Tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten yhteiskuntavastuullinen toiminta ja sidosryhmäjohtaminen ilmenevät osuustoiminnallisessa organisaatiossa. Tutkielman tavoitteena on ymmärtää, miten vastuullisuus muodostuu, ja miten ... -
Paikallisuus ja alueellisuus osuustoimintayritysten liiketoiminnassa
(2005)Työn tarkoituksena on ymmärtää ja kuvata paikallisuuden ja alueellisuuden merkitystä osuustoimintayritysten liiketoiminnassa. Tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat alueellisuus ja paikallisuus kohdeyritysten näkökulmasta ... -
Psykologinen omistajuus - synty ja seuraukset S-ryhmän osuuskaupoissa
(2003)Pro gradu - tutkielman tavoitteena on selvittää kokeeko osuuskauppojen henkilöstö psykologista omistajuutta organisaatiotaan kohtaan sekä kuinka psykologinen omistajuus kohdistuu organisaation eri ulottuvuuksiin. Tavoitteena ... -
Syväjohtamisen valmennusprosessin mukainen esimiesvalmennus osuustoiminnallisessa organisaatiossa tapaus Hankkija-Maatalous Oy
(2008)Tämän tutkielman tarkoituksena on osallistua keskusteluun S-ryhmän johtamiskulttuurista, jossa on viime vuosina alettu korostaa esimiehen ihmisten johtamisen valmiuksia yhtenä tämän päivän ja tulevaisuuden keskeisenä ... -
Työntekijäinnovaatioiden johtaminen osuuskaupassa
(2016)Innovatiivisuutta tarvitaan kaikilla elämän aloilla. Työntekijäinnovaatioiden on todettu olevan yksi tekijä saavuttaa kilpailuetua. Työntekijöillä on läheinen kontakti materiaaleihin, markkinoihin, asiakkaisiin ja käyttäjiin, ... -
Valta ja esimiestyö osuuskunnassa
(2008)Työn tavoitteena on kuvata ja ymmärtää valtaa ja vallankäyttöä esimiehen näkökulmasta. Tarkoituksena on selvittää, miten valta ilmenee esimiestyössä sekä esimiehen ja alaisten välisissä suhteissa. Tutkimus on luonteeltaan ...