Selaus nimekkeen mukaan kokoelmassa Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
Aineistot 41-60 / 5346
-
Advanced road traffic management system
(2019)The study describes an advanced road management system delivering suggestions about the route in the domain of one subunit. It also does pricing on the lane time. The length of the domain is about 100 m, i.e. the distance ... -
Agentin rooli suomalaisen musiikin viennissä
(2012)Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, millä tavoin vientiagentti toimii ja mitkä ovat tällaisen edustussuhteen muotoja suomalaisella musiikkialalla. Teoriaosuuden pyrkimyksenä on tarkastella vallalla olevia viennin ... -
Agenttipohjainen ruuhkan mallinnus sisätiloissa
(2020)Agenttipohjainen liikehdinnän mallinnus on kasvava tieteenala, joka tietokoneiden kehittyessä on muodostunut tärkeäksi osaksi yksilöiden mallinnusta. Ruuhkan mallintaminen on yksi mallinnuksen sovelluskohteista, jota ... -
AI-induced career transition : a systematic literature review on industry disruptions and emerging needs for graduates
(2023)Employment across various industries is undergoing transformation due to the increasingly powerful presence of Artificial Intelligence (AI). Utilizing a Systematic Literature Review methodology, this study selects 11 papers ... -
Aikuisille suunnatuissa vaipoissa käytettävät materiaalit ja niiden ominaisuudet
(2019)Nykyaikaiset kertakäyttövaipat ovat osana miljoonien lasten ja aikuisten elämää päivittäin. Ne on valmistettu synteettisistä, inerteistä polymeereistä. Synteettiset polymeerit ovat öljyjohdannaisia ja pysyvät ympäristössä ... -
Aineeton asiakasarvo teollisilla markkinoilla
(2014)Tämän kandidaatintyön tavoitteena on määritellä ja tunnistaa asiakkaan kokeman aineettoman asiakasarvon tekijöitä teollisilla markkinoilla toimittajan näkökulmasta. Tavoitteen saavuttamiseksi tulee määritellä asiakasarvon ... -
Aineeton palkitseminen motivaatiotekijänä myymälähenkilöstön näkökulmasta
(2017)Tässä kandidaatintutkielmassa syvennytään aineettomaan palkitsemiseen motivaatiotekijänä myymälähenkilöstön näkökulmasta. Tavoitteena on tutkia, miten myyntityötä tekevät kokevat aineettoman palkitsemisen ja kuinka ... -
Aineeton pääoma lääkekehitysalalla: kuinka institutionaaliset sijoittajat huomioivat aineettoman pääoman päätöksenteossaan
(2013)The thesis presents the concept of intellectual capital and its effect on pharmaceutical industry and insitutional investors' decision making. Intellectual capital is also demonstrated by examples from two cases. -
Aineettomaan omaisuuteen liittyvät siirtohinnoitteluoikaisut
(2019)Tutkielman tavoitteena on ollut selvittää, mitkä tekijät johtavat aineettomaan omaisuuteen liittyvässä siirtohinnoittelussa veroviranomaisen tekemiin siirtohinnoitteluoikaisuihin. Tämän lisäksi tutkimuksen tavoitteena on ... -
Aineettoman pääoman taloudellinen raportointi ja siihen liittyvät haasteet
(2014)Tutkielmassa perehdytään aineettoman pääoman taloudellisessa raportoinnissa ilmeneviin haasteisiin. Sen lisäksi pyritään selvittämään kuinka aineettoman pääoman taloudellista raportointia voitaisiin kehittää. -
Aineettomat markkinointiresurssit – brändi, imago ja maine
(2010)Tämän kandidaatintyön tarkoituksena on tarkastella aineettomien markkinointiresurssien – brändin, imagon ja maineen – määritelmiä sekä niiden etuja yrityksen liiketoiminnassa. Tarkastelu toteutetaan B2B-liiketoimintaympäristössä. ... -
Aineettomien hyödykkeiden vaikutus yritysten markkina-arvoihin
(2016)Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan aineettomien hyödykkeiden tasearvojen vaikutusta osakkeiden hintoihin Helsingin pörssin yrityksissä vuosina 2006–2015. Suomalaiset listatut yhtiöt alkoivat noudattaa tilinpäätö ... -
Aineettomien investointien erityispiirteet ja laskentamenetelmät yrityksissä
(2009)Tämä kandidaatintutkielma keskittyy tyypillisiin aineettomien investointien ominaispiirteisiin ja laskentamenetelmiin yrityksissä. Erityinen painoarvo immateriaalisten investointien arvioinnissa on asiakasinvestoinneilla, ...