Selaus avainsanan mukaan kokoelmassa "customer profitability analysis"Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt

    • Asiakas johdon laskentatoimen menetelmissä 

      Meuronen, Juha-Matti; Vartiainen, Olli-Pekka (2009)
      Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan erilaisia johdon laskentatoimessa käytettyjä menetelmiä, jotka liittyvät asiakkaisiin. Työ on teoriapainotteinen ja se perustuu pitkälti aiheesta kirjoitettuihin artikkeleihin, mutta ...
    • Asiakaskannattavuus asiakkaan elinkaaren aikana 

      Huuhtanen, Otto; Takala, Oona (2012)
      Tämän kandidaatintyön tarkoituksena on antaa lukijalle yleiskuva asiakaskannattavuudesta lyhyellä ja pitkällä aikavälillä sekä selvittää, mitä aiheista on tutkittu viime vuosien tieteellisissä artikkeleissa. Tutkielmassa ...
    • Asiakaskannattavuusanalyysi ja sen tuottaman tiedon hyödyntäminen 

      Niemi, Aino (2009)
      Asiakaskannattavuusanalyysi on johdon laskentatoimen menetelmä, jonka avulla voidaan selvittää asiakkaan todelliset kustannukset yritykselle. Analyysi toteutetaan usein toimintolaskennan avulla, jolloin laskennassa käytettävä ...
    • Asiakaslaskennan tarkastelua johdon laskentatoimen työkaluna teoriassa ja käytännössä 

      Pakkanen, Essi (2006)
      Tässä tutkielmassa tarkastellaan asiakaskannattavuusanalyysejä teoreettisesti sekä käytännön esimerkkien kautta. Kilpailun intensiivisyyden lisääntyminen asettaa yrityksille haasteita. Siirtyminen tuotekeskeisyydestä ...