Selaus avainsanan mukaan kokoelmassa "game"Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt

    • 2D-pelin tekeminen Pygletillä 

      Laine, Sakari (2017)
      Python on tällä hetkellä yksi suosituimmista ohjelmointikielistä, ja sille on tehty useita pelikirjastoja. Pyglet on OpenGL-ohjelmointirajapintaan perustuva tehokas Python-multimediakirjasto, joka on keskittynyt erityisesti ...
    • Natiivin Android-pelin käyttöliittymän skaalautuminen ja suorituskyvyn optimointi 

      Mehtonen, Valtteri (2014)
      Tässä työssä esiteltiin Android laitteisto- ja sovellusalustana sekä kuvattiin, kuinka Android-pelisovelluksen käyttöliittymä voidaan pitää yhtenäisenä eri näyttölaitteilla skaalauskertoimien ja ankkuroinnin avulla. Toisena ...
    • Pelillistäminen yrityselämässä 

      Tele, Ville (2016)
      Tässä tutkimuksessa perehdytään pelillistämiseen ilmiönä ja sen käytännön esimerkkeihin, sekä sen soveltamiseen Lappeenrannan yritysten käyttöön rekrytoinnissa. Tutkimuksen alkuosa on kirjallisuuskatsaus. Työssä käydään ...
    • Peliohjelmointikurssin suunnittelu kyselytutkimuksen avulla 

      Liukku, Oskari (2017)
      Pelit ovat tulleet osaksi kaikenikäisten suomalaisten arkipäivää. Pelialan kasvaessa Unity-pelimoottori on noussut yhdeksi alan suosituimmista työkaluista. Tässä työssä järjestettiin kysely Helsingin Suomalais-venäläisen ...
    • Reitinhaun toteuttaminen 2D-peleissä Unity3D:llä 

      Savolainen, Mika (2017)
      Unity3D ei tarjoa valmista keinoa toteuttaa reitinhakua 2D-pelinkehityksessä. Reitinhaun hyödyntämiseen täytyy käyttää joko ulkoista liitännäistä tai kehittää se itse. Monet liitännäiset ovat suunniteltuja sekä 2D-, että ...