Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 120
Markkinointidatan tutkiminen muuttujanvalintamenetelmää ja luokittelualgoritmia käyttäen
(2019)
Tämän kandidaatintyön tavoitteena oli tehdä markkinointidatasta ennustemalli, jolla voidaan ennustaa, kannattaako tietylle kohderyhmälle lähteä markkinoimaan. Oleellista oli myös löytää aineistosta ongelman kannalta ...
Ohjelmistotuotannon uusimmat teknologiat ja työkalut
(2019)
Työn tavoitteena on tutkia uusimpia suuntauksia ohjelmistotuotannon teknologioista, ohjelmistoista ja työkaluista. Työ kartoittaa saatavia ja käytettyjä teknologioita ja työkaluja luoden yleiskuvauksen. Tutkimuksessa ...
The utilization of robotic process automation in master data management in a manufacturing company
(2019)
Many organizations have noticed the various benefits of robotic process automation (RPA) in automating processes. Master data management (MDM) has been part of the business for a long time and is part of the company's ...
Ohjelmoinnin perusteiden kurssin tuotosten staattinen analyysi
(2019)
Tässä työssä tutkittiin oppilaiden ohjelmointi palautuksia. Palautukset kerättiin Ohjelmoinnin perusteet -kurssilta (CS1), joka opetettiin Python kielen avulla. Tutkittavina asioina oli rivimäärät, kompleksisuus, halstead ...
Twiittien hyödyntäminen osakemarkkinoiden ennustamisessa
(2019)
Tämän kandidaatintyön tavoitteena on luoda katsaus siihen, onko mikroblogipalveluiden tuottama tekstidata ja sen sisältämä sentimentti hyödynnettävissä päätöksenteon tukena osakemarkkinoilla. Työssä selvitetään big datan ...
Digitaalisen kaksosen hyödyntäminen tuoteprosessissa
(2019)
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää kirjallisuuteen perehtyen, mikä on digitaalinen kaksonen, ja kuinka sitä hyödynnetään osana tuoteprosessia. Työssä esitetään, kuinka digitaalista kaksosta voidaan hyödyntää liiketoiminnassa, ...
Time series clustering by extracted features
(2019)
Clustering electricity consumers can give insight into how a particular consumption profile is related to other attributes of the customer, for example the residence size or whether a sauna is in use or not. Furthermore, ...
Success factors for agile self-service analytics
(2019)
Many organizations have begun to recognize the value of data as a critical business asset. To maximize the value, data and analytics can be democratized through self-service analytics (SSA). However, many organizations ...
Big datan hyödyntäminen markkinoinnissa B2C-verkkokaupoissa
(2019)
Tässä kandidaatintyössä tutkitaan miten B2C-verkkokaupat voivat hyödyntää big dataa markkinoinnissa. Työssä verkkokaupat jaetaan kahteen ryhmään: alustatalouden verkkokauppoihin ja perinteisiin verkkokauppoihin.
Big ...
Big datan hyödyntäminen liiketoimintamallin luonnissa B2B-liiketoiminnassa
(2019)
Big datan hyödyntäminen liiketoimintamallien luonnissa on yrityksille varteenotettava kilpailuedun lähde B2B-liiketoiminnassa. Tässä kandidaatintyössä pyritään selvittämään kuinka big dataa on hyödynnetty liiketoimintamallien ...