Hae LUTPubista
Aineistot 1-10 / 11
Twiittien hyödyntäminen osakemarkkinoiden ennustamisessa
(2019)
Tämän kandidaatintyön tavoitteena on luoda katsaus siihen, onko mikroblogipalveluiden tuottama tekstidata ja sen sisältämä sentimentti hyödynnettävissä päätöksenteon tukena osakemarkkinoilla. Työssä selvitetään big datan ...
Big datan hyödyntämismahdollisuudet tuotekehityksessä
(2018)
Big datalla tarkoitetaan useista eri lähteistä tulevaa ja nopeasti lisääntyvää dataa, jonka prosessointi on sen määrän ja monimutkaisuuden vuoksi todella haastavaa nykyaikaisilla tiedonhallintamenetelmillä.
Tässä ...
Pelillistetyn viestintäjärjestelmän profiilin yhdistäminen sosiaaliseen mediaan
(2015)
Pelillistetyissä järjestelmissä saavutetut pisteet ja muut saavutukset näkyvät yleensä vain kyseisessä palvelussa. Edward Decin ja Richard Ryanin teorian mukaan on tärkeää, että käyttäjä pystyy jakamaan saavutetun maineensa ...
Psykologisen käyttökokemussuunnittelun hyödyntäminen sosiaalisen median alustoiden suunnittelemisessa
(2019)
Työn tavoitteena on tutkia sosiaalisten medioiden UX-suunnittelussa käytettäviä keinoja, jotka hyödyntävät ihmisen luontaista psykologiaa. Työssä tarkastellaan psykologiaa ja UX-suunnittelua yhdistävää kirjallisuutta ja ...
Marketing in social media : using data and artificial intelligence for segmentation
(2020)
An increasing share of the world's population uses the internet and social media daily. This creates new opportunities for collecting and utilizing different types of data. The purpose of this thesis is to find out how ...
Customer reference marketing and utilization of social media as an integral part of customer references
(2011)
The objective of this Bachelor's Thesis is to find out the role of social media in the B-to-B marketing environment of the information technology industry and to discover how IT-firms utilize social media as a part of their ...
Strategisen viestinnän tehostaminen sosiaalisen median avulla suuryrityksissä
(2022)
Tässä työssä käsitellään strategisen viestinnän tehostamista sosiaalisen median avulla. Aihetta tarkastellaan suuryritysten ulkoisen viestinnän näkökulmasta kuluttajamarkkinoilla. Teoriapohjana ovat aihetta käsittelevä ...
Sosiaalisen median käyttäjien toiminnan analysoimiseen tarkoitetut työkalut ohjelmistokehityksen tukena
(2018)
Sosiaalinen median käyttö on löytänyt myös yritykset. Kandidaatintyössä tarkastellaan sosiaalisen median alustojen analysointityökaluja kaikenkokoisille yrityksille. Valitut sosiaalisen median alustat tarkasteltavaksi ovat ...
Sosiaalisen median profiilin visuaalisuuden vaikutus ohjelmistokehittäjien työllistymiseen
(2020)
Työssä selvitettiin vaikuttavia tekijöitä sosiaalisen median profiilien ja niiden ulkonäkökomponenttien roolista nuorten tietotekniikan opiskelijoiden työllistymiseen. Tätä tutkittiin lähteiden kautta kirjallisuuskatsauksella ...
Mikroyrityksen strategisen viestinnän tukeminen sosiaalisessa mediassa
(2022)
Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan mikroyritysten strategisen viestinnän tukemista sosi- aalisessa mediassa. Sosiaalinen media on tärkeässä roolissa tämän päivän viestinnässä ja siksi tässä työssä avataan yleisesti ...