Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Järjestelmäuudistus osana liiketoimintaprosessien hallintaa

Anttila, Tuuli (2019)

Katso/Avaa
Pro Gradu_Anttila_Tuuli.pdf (2.066Mb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 05.06.2021

Pro gradu -tutkielma

Anttila, Tuuli
2019

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019052917678

Tiivistelmä

Globalisaatio on muuttanut organisaatioiden toimintaympäristöjä yhä monimutkaisempaan suuntaan. Alati muuttuva ympäristö vaatii organisaatioilta ketteryyttä ja valmiutta prosessien muuttamiseen. Liiketoimintaprosessien hallinnan kautta organisaatioiden on mahdollista palvella asiakkaitaan tehokkaammin kehittyneiden liiketoimintaprosessien johdosta. Tämän Pro gradu –tutkielman tavoite on selvittää, paraneeko kohdeyrityksen ostolaskuprosessin suorituskyky hyödyntämällä liiketoimintaprosessien hallinnan johtamisfilosofiaa. Tutkielma toteutetaan laadullisena tapaustutkimuksena, jonka pääasiallisena tiedonkeruumenetelmänä toimivat puolistrukturoidut yksilöhaastattelut.

Tutkielman tulokset osoittavat, että liiketoimintaprosessien hallinnan avulla voidaan nopeuttaa organisaation ostolaskuprosessia, vähentää tarvittavia resursseja ja parantaa läpinäkyvyyttä sekä tehokkuutta. Tutkimus osoittaa, että uuden järjestelmän käyttöönotto voi olla ratkaiseva tekijä kilpailuedun saavuttamisessa, kunhan sovellus vastaa organisaation strategiaa ja liiketoiminnan tavoitteita.
 
Globalization has changed the operating environment of organizations in an increasingly complex direction. The ever changing environment requires agility and readiness for organizations to change their processes. Through business process management, organizations can serve their customers more efficiently through advanced business processes. The goal of this Master's thesis is to find out whether the performance of the target company's purchase invoice process improves by utilizing the business process management philosophy. This thesis is carried out as a qualitative case study with the main data collection method being semi-structured individual interviews.

The results of the study show that business process management can speed up organization's invoicing process, reduce the resources needed and improve transparency and efficiency. Research shows that the introduction of a new system can be a decisive factor in achieving a competitive advantage as long as the application is in line with the organization's strategy and business objectives.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [9986]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste