Vähittäiskaupan kansainvälistyminen: Case Metro
Pelkiö, Jaakko; Takki, Karri (2009)
Kandidaatintyö
Pelkiö, Jaakko
Takki, Karri
2009
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200906241642
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200906241642
Tiivistelmä
Tämän kandidaatintyön tavoitteena on tutkia, mitkä tekijät ovat mahdollistaneet Metron kansainvälisen menestyksen. Tarkastelemme millaisia strategioita Metro Group on käyttänyt kansainvälistymisen yhteydessä ja miten ne ovat onnistuneet.
Työssä tarkastellaan Porterin timanttimallin avulla kotimarkkinoiden vaikutusta vähittäiskaupan kansainvälistymiseen Metro Groupin näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan Metron kansainvälistymistä ja sen eri vaiheita. Lähemmässä tarkastelussa ovat Puolan ja Intian vähittäiskaupan markkinoita.
Johtopäätöksissä on koottu yhteen tärkeimmät menestystekijät ja kilpailuedun tuottajat Metron Groupin kannalta.
Työssä tarkastellaan Porterin timanttimallin avulla kotimarkkinoiden vaikutusta vähittäiskaupan kansainvälistymiseen Metro Groupin näkökulmasta. Lisäksi tarkastellaan Metron kansainvälistymistä ja sen eri vaiheita. Lähemmässä tarkastelussa ovat Puolan ja Intian vähittäiskaupan markkinoita.
Johtopäätöksissä on koottu yhteen tärkeimmät menestystekijät ja kilpailuedun tuottajat Metron Groupin kannalta.