The effect of celebrity CEO’s crisis communication to crisis outcome
Aho, Jukka (2014)
Lataukset:
Pro gradu -tutkielma
Aho, Jukka
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014102445616
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014102445616
Tiivistelmä
The purpose of this this study is to examine the effects that a celebrity CEO’s crisis communication has on the crisis outcome and further on the quick decision response, resource mobilization and information flow during a crisis. The research was conducted using a multiple embedded case method, with four cases that represent different kinds of crisis that have all involved a celebrity CEO. The cases have been collected from various secondary data sources. The results of the study indicate that in crisis situations the celebrity CEO is expected to take responsibility of the crisis communication. The CEO needs to understand how and what to communicate in these situations and they need to make quick decisions even with limited information available. Crisis outcome is highly dependent on the golden hour crisis communication and there the performance of the celebrity CEO is crucial.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Ukrainan sodan vaikutukset maatalouteen ja suomalaisten maatalousalan yrittäjien kriisinhallinnan strategiat
Kaitainen, Henna (2023)Helmikuussa 2022 alkanut Ukrainan sota on luonut monia erilaisia haasteita niin globaalisti kuin läheisemmin Suomessakin. Myös maatalous on kärsinyt sodan myötä muodostuneesta kriisitilanteesta. Tämän Pro gradu -tutkielman ... -
Weathering crises on social media – Theory and practices from social media active organizations operating in Finland
Korpinen, Antti (2016)Thesis compiles findings from previous research to produce guidelines on addressing crises on social media. These guidelines extracted from previous research are compared qualitatively with empirical evidence from 12 ... -
Yrityksen johtaminen ulkoisessa kriisissä
Kaulio, Keijo (2024)Lähes kaikki yritykset kohtaavat jonkinlaisen kriisin elinkaarensa aikana. Kriisit voivat syntyä yrityksen ulkoisista tai sisäisistä tekijöistä ja usein niillä on merkittäviä vaikutuksia yrityksen liiketoimintaan ja ...


