Asiakaskokemuksen vaikutus liiketoimintaprosessien kehittämiseen
Thil, Tero (2014)
Lataukset:
Diplomityö
Thil, Tero
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014112146490
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014112146490
Tiivistelmä
Tämä diplomityö toteutettiin Auto-Kilta Trucks Oy:lle. Tutkimus toteutettiin
kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa käytettiin havainnointia ja
perehdyttiin nykyisiin prosessikuvauksiin. Lähivuosina yrityksessä tulee
tapahtumaan asiakasrajapinnassa eläköitymisiä eikä samanlaista ammatillista
kokemusta ole helposti saatavilla. Taloudellinen tilanne ei mahdollista lisäresurssien
palkkaamista vaan yrityksen asiakasrajapintaan tulee saada yrityksen sisältä
voimavaroja. Yrityksen mekaanikoista on tarkoitus saada ratkaisu
asiakasrajapinnassa tapahtuviin muutoksiin.
Asiakaskokemuksen kautta haetaan ymmärrystä oman toiminnan kehittämiseen.
Liiketoimintaprosessien tulee tukea asiakaskokemuksen luomista. Muutosjohtamisen
keinoin on tarkoitus viedä prosesseihin muutos työskentelytavoista sekä saada
työntekijät ajattelemaan asiakaslähtöisesti. Lopputuloksena esitetään
asiakasrajapintaan uusi prosessimalli, joka tukee asiakaskokemuksen luomista.
Yrityksessä on tärkeää ymmärtää asiakkaan oikea tarve käyttää yrityksen palveluja. This thesis was carried out Auto-Kilta Trucks Oy. The study was conducted as a
qualitative case study. The study used observation and to examine the existing process
models. In the coming years the company is going to happen at the customer interface,
including retirement or similar professional experience not readily available. The
economic situation does not allow for the hiring of additional resources, but the
company's customer interface will get inside the company resources. The company's
mechanics is to obtain a solution to the customer interface to the changes.
The customer experience through will provide an understanding of your business
development. Business processes should support the creation of a customer experience.
Methodology of change management is to be introduced processes change in working
practices, and to get employees to think about a customer issue. The result is shown in
the customer interface a new process model that supports the creation of a customer
experience. Company, it is important to understand the customer's real need to use the
company's services.
kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimuksessa käytettiin havainnointia ja
perehdyttiin nykyisiin prosessikuvauksiin. Lähivuosina yrityksessä tulee
tapahtumaan asiakasrajapinnassa eläköitymisiä eikä samanlaista ammatillista
kokemusta ole helposti saatavilla. Taloudellinen tilanne ei mahdollista lisäresurssien
palkkaamista vaan yrityksen asiakasrajapintaan tulee saada yrityksen sisältä
voimavaroja. Yrityksen mekaanikoista on tarkoitus saada ratkaisu
asiakasrajapinnassa tapahtuviin muutoksiin.
Asiakaskokemuksen kautta haetaan ymmärrystä oman toiminnan kehittämiseen.
Liiketoimintaprosessien tulee tukea asiakaskokemuksen luomista. Muutosjohtamisen
keinoin on tarkoitus viedä prosesseihin muutos työskentelytavoista sekä saada
työntekijät ajattelemaan asiakaslähtöisesti. Lopputuloksena esitetään
asiakasrajapintaan uusi prosessimalli, joka tukee asiakaskokemuksen luomista.
Yrityksessä on tärkeää ymmärtää asiakkaan oikea tarve käyttää yrityksen palveluja.
qualitative case study. The study used observation and to examine the existing process
models. In the coming years the company is going to happen at the customer interface,
including retirement or similar professional experience not readily available. The
economic situation does not allow for the hiring of additional resources, but the
company's customer interface will get inside the company resources. The company's
mechanics is to obtain a solution to the customer interface to the changes.
The customer experience through will provide an understanding of your business
development. Business processes should support the creation of a customer experience.
Methodology of change management is to be introduced processes change in working
practices, and to get employees to think about a customer issue. The result is shown in
the customer interface a new process model that supports the creation of a customer
experience. Company, it is important to understand the customer's real need to use the
company's services.