Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suorituskyvyn johtaminen logistiikan palveluntuotantoyrityksessä

Koskimaa, Riku (2014)

Katso/Avaa
Suorituskyvyn johtaminen logistiikan palveluntuotantoyrityksessä.pdf (995.8Kb)
Lataukset: 


Diplomityö

Koskimaa, Riku
2014

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014112546576

Tiivistelmä

Suorituskyvyn mittaamista ja johtamista on laajasti tutkittu ja analysoitu. Sen periaatteet tunnetaan mutta etenkin pk - sektorin yrityksissä mittaamista tehdään lähinnä asiakaslähtöisesti. Tällaisen asiakaslähtöisen mittaamisen antama tieto ei useinkaan ole yrityksen tavoitteiden tai strategian mukaista ja voi ohjata yrityksen toimintaa väärään suuntaan.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia suorituskyvyn johtamisjärjestelmän luontia ja sen haasteita aloittelevassa logistiikan palveluntuotantoyrityksessä. Toisena tavoitteena löytää organisaation kasvuun liittyviä haasteita ja kuinka niistä selvitään.
Tutkimuksen tuloksena kohdeyritykseen luotiin suorituskyvyn johtamisjärjestelmä hyödyntäen SAKE suorituskyvyn mittausjärjestelmää. Kohdeyrityksen kannalta oli tärkeää saada yksiköistä ja koko yrityksen toiminnasta mitattua tietoa, jonka pohjalta yrityksen johto pystyy reagoimaan toimintaympäristön muutoksiin ja kehittämään asiakastoimipisteidensä toimintaa. Lisäksi yritykseen luotiin organisaation kasvun tueksi ohjeistus organisaation kasvun kipupisteistä ja kuinka teoriassa niihin on haettu ratkaisua.
 
Research in the field of performance management and performance measurement is fast and analyzed. Principles from them are well known but often, especially in small and medium size companies, the performance measurements are mainly done from the end customer’s perspective. From this perspective the performance management goes in lines of the costumer’s goals, not the service providers’ goals and strategy. This may give wrong information to the service provider and misleading it from its goals.
The goal of this research was to find answer for creating performance management system for a startup logistics service company and find out what kind of challenges there would be. The second goal was to find out what kind of problems the organizational growth will bring and how to manage them.
As findings of this research, a performance management system was created using SAKE performance measurement system to the target company. For the target company, it was important to gain knowledge about performance in their costumer units and overall performance of the company from whit’s the company’s managers can make right decisions for the changes in operational environment and to develop their costumer unis operational functions. Also the guide lines for organizational growth were made for company’s management for avoiding major failing points in it.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11653]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste