Sisältöstrategia ja sosiaalinen media osana B2B-yrityksen markkinointia
Pankakari, Jami (2014)
Kandidaatintutkielma
Pankakari, Jami
2014
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014122952381
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014122952381
Tiivistelmä
Tämä kandidaatintutkielma käsittelee sosiaalisen median markkinointia ja sisältöstrategiaa osana B2B-yrityksen markkinointiviestintää. Case-yrityksenä toimineen Maestron kanssa toteutettiin tutkimus, jossa pyrittiin selvittämään suomalaisen yritysjohdon tapoja käyttää sosiaalista mediaa ja kuluttaa sisältöjä. Tulosten perusteella pystyttiin selvittämään kohderyhmälle soveltuvimmat sisältötyypit ja kanavat, sekä tarkastelemaan valittujen markkinointiviestinnän muotojen soveltumista B2B-ympäristöön. This bachelor's thesis examines content strategy and social media marketing as a part of the marketing communications of a B2B-company. In co-operation with the case company Maestro, we conducted a study on the ways in which the Finnish executives use social media and consume content that's relevant to their work. From the results it was possible to determine the best channels and content types for this target audience, and to examine the viability of the chosen forms of marketing communications in the B2B-context.