Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketing of fire suppression systems: customer value and institutional aspects

Eronen, Risto (2015)

Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma_Risto Eronen.pdf (595.3Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Eronen, Risto
2015

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201501261254

Tiivistelmä

The paper studied marketing of automatic fire suppression systems from the perspectives of customer value and institutions. The object of the study was research the special features of the sales and marketing of fire suppression systems, and find some practical applications for sales, and for lobbying of a new fire suppression technology. The theoretical background of the study was in the customer value literature and the theoretical concept of institutional entrepreneurship. The research was conducted as an electronic survey for three different groups of respondents; end customers, solution integrators, and re-sellers. From the answers was gathered generalisations about the customer value assessment and communication of the value related to the sales and marketing processes of the fire suppression systems. In addition, there was observed manners to receive information about the systems, and effects caused by institutions to the decision making of the different parties involved. The findings of the study support companies that are launching a new safety technology to the market focus their marketing, and help to understand institutional forces that are affecting to a safety related product.
 
Työ käsitteli automaattisten sammutusjärjestelmien markkinointia asiakkaan kokeman arvon ja instituutioiden vaikutuksen näkökulmasta. Siinä pyrittiin selvittämään sammutusjärjestelmien myyntiin ja markkinointiin liittyviä erityiskysymyksiä, sekä löytämään käytännön neuvoja järjestelmien myyntityöhön ja mielipideympäristön muokkaamiseen suotuisaksi uutta teknologiaa kohtaan. Tutkimuksen teoreettisena pohjana käytettiin asiakkaan kokemaan arvoon liittyvää kirjallisuutta, sekä institutionaalisen yrittäjän teoreettista käsitteistöä. Tutkimus suoritettiin sähköisenä kyselynä kolmelle vastaajaryhmälle; loppuasiakkaille, integraattoreille ja jälleenmyyjille. Vastauksista koottiin yleistyksiä arvon mittaamisesta ja kommunikoinnista sammutusjärjestelmien markkinointi- ja ostoprosesseissa. Lisäksi kartoitettiin vastaajien tiedonhankintakanavia ja alan instituutioiden vaikutusta päätöksentekoon. Löydetyt tulokset auttavat uutta turvallisuusalan teknologiaa markkinoille tuovaa yritystä suuntaamaan markkinointitoimiaan ja hahmottamaan turvallisuusalan tuotteeseen kohdistuvia institutionaalisia voimia.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6271]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Asiakas johdon laskentatoimen menetelmissä 

    Meuronen, Juha-Matti; Vartiainen, Olli-Pekka (2009)
    Tässä kandidaatintyössä tarkastellaan erilaisia johdon laskentatoimessa käytettyjä menetelmiä, jotka liittyvät asiakkaisiin. Työ on teoriapainotteinen ja se perustuu pitkälti aiheesta kirjoitettuihin artikkeleihin, mutta ...
  • The key practices of customer portfolio management (CPM) process in the medical and healthcare B2B industry 

    Kauranen, Kiira (2012)
    The goal of this study is to deepen the understanding of the customer portfolio management process. There are many models for the process, and they are not necessarily exclusive of each other. Consequently, the inclusion ...
  • Asiakaskokemuksen elementit vähittäiskaupassa 

    Leminen, Marita (2017)
    Asiakaskokemus ja sen johtaminen ovat nopeasti nousseet useassa yrityksessä toimintaa ohjaavaksi kilpailutekijäksi. Hyvä asiakaskokemus ei muodostu sattumalta vaan se vaatii yritykseltä asiakaslähtöistä liiketoimintastrategiaa ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste