Craft distillery internationalization - Case: Kyrö Distillery Company
Lähteenpää, Eerik (2015)
Diplomityö
Lähteenpää, Eerik
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201504142639
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201504142639
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to identify attractive foreign markets for Kyrö Distillery Company. A small company with limited resources, it needs to make the right choices in their internationalization process to be able to succeed. Market research is needed. The amassed theory at the beginning gives insight and a general framework that we follow later in the empirical part; should they go abroad, where should the go and how are answered.
After analyzing the company, the industry and all the necessary forces affecting the environment it was evident that they are ready to start their internationalization process and that the time is opportune. They have a quality brand that will not shy away even under closer inspection and their biggest impediment is access to distribution channels.
After concluding that the company is fit to enter foreign markets a system of ranking countries in our target region was formed. Market data was painstakingly collected and analyzed resulting in an a priori list of attractive foreign market options to aid in the company's decision making. Finally we concluded that according to the transaction cost theory, it is beneficial for Kyrö Distillery Company to engage in partnerships, where local companies handle logistics and sales on their behalf. Tämän diplomityön tarkoitus on tunnistaa Kyrö Distillery Company:lle houkuttelevia ulkomaanmarkkinoita. Pienen yrityksen, jolla on rajalliset resurssit täytyy tehdä oikeat päätökset kansainvälistymisprosessissaan, jotta he voivat onnistua. Markkinatutkimusta tarvitaan tähän tarkoitukseen. Alkuun kerätty teoria avaa aihetta ja antaa puitteet empiirisen osan tarkastelulle; Pitäisikö heidän ollenkaan lähteä ulkomaille, minne heidän kannattaisi mennä ja miten? Kaikki nämä kysymykset saavat vastauksen.
Yrityksen, toimialan ja sen ympäristöön oleellisesti vaikuttavien voimien analysoinnin jälkeen oli selvää, että yritys on valmis kansainvälistymän ja että aika on otollinen. Heillä on laadukas brändi, joka kestää lähemmänkin tarkastelun, mutta heidän suurin hidasteensa on pääsy jakelukanaviin.
Todettuamme, että yritys on valmis lähtemään ulkomaille, kehitimme arvostelujärjestelmän jonka avulla pystyimme järjestämään kohdealueemme maat parhaimmasta huonoimpaan. Markkinadataa kerättiin tuskallisen pitkään ja laajalta, jonka jälkeen sitä käsittelemällä saimme maat järjestykseen. Viimeiseksi totesimme, että transaktiokustannusteorian mukaan yrityksen tulisi muodostaa kumppanuuksia joissa kohdemaan yritys hoitaa logistiikan ja myynnin.
After analyzing the company, the industry and all the necessary forces affecting the environment it was evident that they are ready to start their internationalization process and that the time is opportune. They have a quality brand that will not shy away even under closer inspection and their biggest impediment is access to distribution channels.
After concluding that the company is fit to enter foreign markets a system of ranking countries in our target region was formed. Market data was painstakingly collected and analyzed resulting in an a priori list of attractive foreign market options to aid in the company's decision making. Finally we concluded that according to the transaction cost theory, it is beneficial for Kyrö Distillery Company to engage in partnerships, where local companies handle logistics and sales on their behalf.
Yrityksen, toimialan ja sen ympäristöön oleellisesti vaikuttavien voimien analysoinnin jälkeen oli selvää, että yritys on valmis kansainvälistymän ja että aika on otollinen. Heillä on laadukas brändi, joka kestää lähemmänkin tarkastelun, mutta heidän suurin hidasteensa on pääsy jakelukanaviin.
Todettuamme, että yritys on valmis lähtemään ulkomaille, kehitimme arvostelujärjestelmän jonka avulla pystyimme järjestämään kohdealueemme maat parhaimmasta huonoimpaan. Markkinadataa kerättiin tuskallisen pitkään ja laajalta, jonka jälkeen sitä käsittelemällä saimme maat järjestykseen. Viimeiseksi totesimme, että transaktiokustannusteorian mukaan yrityksen tulisi muodostaa kumppanuuksia joissa kohdemaan yritys hoitaa logistiikan ja myynnin.