Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alkavan yrityksen strategiset vaihtoehdot ja selviytyminen

Auno, Antti (2015)

Katso/Avaa
Diplomityo_Auno_Antti.pdf (4.170Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Auno, Antti
2015

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505208672

Tiivistelmä

Työn tavoitteena on soveltaa yrityksen perustamiseen, innovaation diffuusioon ja strategiseen suunnitteluun liittyvää teoriaa Delitaz Oy:n kehitykseen liiketoimintamahdollisuuden havaitsemisesta uudeksi yritykseksi. Työssä etsitään keinoja yrityksen kehittämän innovatiivisen tuotteen saamiseksi nopeammin markkinoille ja lähtökohtia tulevaa liiketoimintasuunnitelman päivitystä varten.
Työssä kootaan yhteen uuden yrityksen perustamisen vaiheisiin, selviytymiseen ja menestymiseen liittyvää teoriaa liiketoimintamahdollisuuden havaitsemisesta uuden inno-vatiivisen tuotteen markkinoille tuomiseen ja yrityksen strategiseen suunnitteluun. Tapaus-osiossa perehdytään kohdeyrityksen perustamisen vaiheisiin, toimintaympäristöön, tuotteeseen ja liiketoimintaan.
Työn menetelmänä on tapaus- kehittämis- ja toimintatutkimuksen yhdistelmä. Kehittämis- tai toimintatutkimuksen varsinainen käytännön testaamisvaihe jää työn ulkopuolelle, sillä haluttuja muutoksia lähdetään vasta toteuttamaan.
Johtopäätöksinä kuvataan yhden liiketoimintamahdollisuuden kehittyminen ideasta tuotteeksi ja teknologiayritykseksi yrityksen perustamisen teoriaan verrattuna ja esitetään keinoja tuotteen markkinoille saamisen nopeuttamiseksi ja mahdollisia strategisia vaihtoehtoja liiketoimintasuunnitelman päivittämiseksi.
 
The goal of this Master’s Thesis is to compare the theories of new venture strategies, diffusion of innovations and strategic planning to the development of the established company Delitaz Oy on its way from a recognized business opportunity to a new venture. In addition the goal is to find practical methods for the Delitaz Oy to accelerate the sales of its innovative product and find some argumentation for a coming business plan update.
The study collects theories regarding the phases of an entrepreneurial venture from the opportunity recognition to bringing the innovation to the market and the survival, success and strategic planning of the new venture. In the case section, the phases, environment, the product and the business of the new venture are described.
The method used in the study is a combination of case-, development- and action research. The practical testing phase of the action research is excluded from the work. The results, the desirable changes, will be implemented after the Thesis work.
The conclusions of the thesis work contain a comparison of new venture theories and the development of one business opportunity to a new venture. In addition the conclusions include some advises for bringing innovation to the market and some strategic options for the target company.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11249]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste