Evaluating Performance of Content Marketing: YouTube Marketing in Finnish Food and Drink Industry
Ontronen, Juha-Pekka (2015)
Pro gradu -tutkielma
Ontronen, Juha-Pekka
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505258912
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505258912
Tiivistelmä
The purpose of this research was to define content marketing and to discover how content marketing performance can be measured especially on YouTube. Further, the aim was to find out what companies are doing to measure content marketing and what kind of challenges they face in the process. In addition, preferences concerning the measurement were examined. The empirical part was conducted through multiple-case study and cross-case analysis methods. The qualitative data was collected from four large companies in Finnish food and drink industry through semi-structured phone interviews. As a result of this research, a new definition for content marketing was derived. It is suggested that return on objective, or in this case, brand awareness and engagement are used as the main metrics of content marketing performance on YouTube. The major challenge is the nature of the industry, as companies cannot connect the outcome directly to sales. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli määritellä sisältömarkkinointi ja tutkia kuinka sisältömarkkinoinnin tuloksellisuutta voidaan mitata etenkin YouTubessa. Tarkoituksena oli lisäksi tutkia kuinka yritykset mittaavat sisältömarkkinointia ja mitä haasteita mittausprosessissa on kohdattu. Yritysten mieltymykset mittauksen suhteen olivat lisäksi tutkimuksen kohteena. Empiirinen osa toteutettiin soveltaen monitapaustutkimusta ja poikittaisanalyysia. Kvalitatiivinen materiaali kerättiin neljästä suuresta suomalaisesta elintarviketeollisuuden yrityksestä puoli-strukturoitujen puhelinhaastattelujen avulla. Tämän tutkimuksen tuloksena muodostettiin uusi määritelmä sisältömarkkinoinnille. Tutkimus osoitti, että tavoitteen tuotto (return on objective), tai tässä tapauksessa bränditietoisuus ja sitoutuneisuus ovat suositelluimmat päämittarit sisältömarkkinoinnin tuloksellisuudelle YouTubessa. Suurin haaste yrityksille on tuloksellisuuden suora yhdistäminen myyntiin.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Digital marketing techniques in lead generation - Case: A small-sized Finnish business-to-business company
Korpela, Eetu (2018)This thesis is set out to find how can implementation of digital marketing techniques support the lead generation process of a small-sized business-to-business company. Previously, digital marketing, business-to-business ... -
Framework for Marketing Automation: Case Vaisala
Mustakallio, Ilmari (2016)Työ käsittelee Markkinoinnin Automaatiota, viitekehyksen rakentamista Markkinoinnin Automaation käyttöönottoon ja sen hyödyntämiselle markkinoinnin ja myynnin putken hallinnassa. Työ on suoritettu tapaustutkimuksena, jonka ... -
Content marketing performance measurement system in the context of customer acquisition
Nyyssönen, Suvi (2015)This thesis examines how content marketing is used in B2B customer acquisition and how content marketing performance measurement system is built and utilized in this context. Literature related to performance measurement, ...