Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sähköpostista sosiaaliseen mediaan - sosiaalisen median strategia muoviteollisuusalan yritykselle

Pihlajaniemi, Satu (2015)

Katso/Avaa
Pro gradu -tutkielma, Satu Pihlajaniemi (4.054Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Pihlajaniemi, Satu
2015

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201505279366

Tiivistelmä

Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia vuorovaikutteisuudella, avoimuudella ja läpinäkyvyydellä. Siksi yritysten kannattaa miettiä kuinka ja miksi lähteä mukaan sosiaaliseen mediaan. Tutkimusta asiasta on rajallisesti ja siksi tässä työssä rakennetaan sosiaalisen media strategia muoviteollisuusalan yritykselle.

Työn empiirisessä osuudessa sosiaalisen median strategisia tavoitteita kysyttiin Uponorin johdolta sähköpostikyselyllä. Tulokset analysoitiin kvalitatiivisesti. Lisäksi kartoitettiin Uponorin henkilökunnalle tehdyn verkkopohjaisen lähtötila-analyysin avulla sosiaalisen median käyttöönottoa edistäviä ja estäviä tekijöitä yrityksissä. Aineisto analysoitiin kvantitatiivisin menetelmin. Tulosten perusteella myönteinen suhtautuminen voi edistää sosiaalisen median käyttöönottoa yrityksissä. Toisaalta tutkimuksessa ei voitu osoittaa, että yrityskulttuuriset tekijät estäisivät sosiaalisen median käyttöönottoa. Sosiaalisen median strategia rakennettiin teorian ja kyselyiden tulosten perusteella.

Sosiaalisen median käyttö yrityksissä lisääntyy, joten jatkotutkimusta tarvitaan sosiaalisen median hyödyntämisestä yrityskontekstissa myös ulkoisten sidosryhmien osalta.
 
Marketing has been changed by social media with its interactivity, openness and transparency. Due to this change organizations should consider why and when to get involved with social media. The number of studies related to social media strategy is limited. In order to fulfill the research cap, this study presents social media strategy for plastic industry company.
The empirical part of this study contains results of objectives of social media strat-egy based on email survey. The target group consisted of executive management of Uponor. The data is analyzed using qualitative research methods. In addition this study contains data of an online survey of different factors which may encourage or prevent usage of social media in business-to-business (B2B) sector. The target group contains the personnel of Uponor. The data is analyzed using quantitative research methods.
The results show that positive attitude towards social media can encourage the usage of social media for business purposes. On the other hand, no evidence of corporate cultural factors influencing preventively on the usage of social media, was identified. The social media strategy was made on the basis of results of surveys and theory of social media strategy.
The use of social media will increase for business purposes and further research is needed to utilize social media in business sector within external stakeholders of companies.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11663]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste