Organisaatioiden ostokäyttäytyminen
Lahtinen, Miki; Helynranta, Viola (2015)
Kandidaatintyö
Lahtinen, Miki
Helynranta, Viola
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201506039986
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201506039986
Tiivistelmä
Tämä kandidaatin työ käsittelee organisaatioiden ostokäyttäytymistä. Ennen kaikkea keskitytään nykypäivänä ilmenemään ostopäätökseen ottaen huomioon eri vaikuttajia, kuten brändi, asiakassuhde sekä päätöksentekoon osallistuvat henkilöt. Lisäksi työssä pohditaan projekti- ja ratkaisuliiketoiminnassa ilmenevää ostokäyttäytymistä. Työn tavoitteena on auttaa lukijaa ymmärtämään paremmin, miten organisaatio tekee ostopäätöksensä ja mitkä asiat vaikuttavat siihen. This Bachelor's thesis focuses on organizational buying behaviour. The main focus is on decision making nowadays and how, for example, the brand, customer relationship and buying center affect to it. In addition, the thesis includes consideration about solution and project businesses and how buying behaviour is seen with them. The main goal in this thesis is to assist reader to understand better how the organization is making its decision and which issues have the biggest influence to the final decision.