Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Markkinointikiellon alaisten tuotteiden myynti

Granlund, Christian (2015)

Katso/Avaa
Diplomityö_Christian Granlund final.pdf (1.574Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Granlund, Christian
2015

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2015120121200

Tiivistelmä

Tutkimuksen tavoitteena on selvittää markkinointi- ja myynninedistämiskiellon
rajoja. Millaiset toimenpiteet tulkitaan käytännössä markkinoinniksi, ja kuinka
suuri näkyvyys tulkitaan esilläpidoksi.
Tutkimus koostuu eri tuoteryhmien markkinointisäädöksiin,
viranomaisohjeistuksiin sekä ennakkopäätöksiin tutustumisesta.
Koska eri alojen käytännöt markkinoinnissa poikkeavat markkinointirajoitusten
johdosta toisistaan, on työssä tutkittu tupakka-, rahapeli-, alkoholi- sekä
sähkötupakkayhtiöiden markkinointitoimenpiteitä. Työn kokeellisena osana
perustettiin sähkötupakoita myyvä yritys, joka myy tuotteita ilman kiellettyä
markkinointia.
Valvira ja Poliisihallitus valvovat laissa määriteltyjä markkinointikieltoja ja
antavat mainonnan rajat ylittäneille tahoille ohjeistuksia ja kieltopäätöksiä.
Myöskään uhkasakot eivät ole tavattomia toimenpiteitä, jotta ohjeistuksia
noudatettaisiin välittömästi.
 
The aim of the study is to find out the marketing and sales promotion limits for
products which are under marketing ban. How much public visibility is allowed
for products which are under marketing ban.
The study starts from practicing law, and getting familiar with regulatory
guidance. Finally we make experimental study in marketing for new product
-electric cigarette.
The studies are made from tobacco companies, gambling companies, alcohol
companies and electric cigarette companies. We get familiar with these companies
marketing activities. Valvira and Police oversees marketing bans defined by law,
same agencies provide advertising guide's for all participants.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11660]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste