Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SME Growth Strategy - Exploring New Market Segments

Silvennoinen, Nino (2016)

Katso/Avaa
Diplomityö (1.123Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Silvennoinen, Nino
2016

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016051312345

Tiivistelmä

Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tunnistaa uusia markkinoita ja markkinasegmenttejä yrityksen kasvustrategiaa varten. Yritys on kasvanut erittäin voimakkaasti viime vuosina nykyisillä markkinoillaan ja haluaa nyt jatkaa kasvuaan uusilla markkinoilla.
Työ koostuu kirjallisuuskatsauksesta ja empiirisestä osuudesta. Kirjallisuuskatsauksessa on tunnistettu useita pk-yrityksen kasvuun vaikuttavia tekijöitä, uusien markkinoiden kartoittamiseen ja arvioimiseen vaikuttavia tekijöitä, ja lisäksi liiketoimintastrategiaan ja markkinasegmentin valintaan vaikuttavia tekijöitä. Empiirisen osuuden data kerättiin 60 asiantuntijahaastattelusta, joilla kartoitettiin kokonaismarkkinoita ja saatiin tarkkaa markkinainformaatiota kohdemarkkinoista.
Tutkimuksessa tunnistettiin kymmenen potentiaalista toimialaa ja 54 potentiaalista markkinasegmenttiä. Kirjallisuudesta tunnistetuilla kriteereillä, teknologisin perustein ja yrityksen omien näkökulmien perusteella näistä valittiin kohdemarkkinoiksi kahdeksan. Tutkimuksessa kehitettiin markkinasegmenttien arviointiin malli. Mallin avulla valitut kahdeksan markkinasegmenttiä listattiin järjestykseen niiden houkuttelevuuden perusteella. Jatkotoimenpiteenä yrityksessä tullaan kehittämään kasvustrategia perustuen tutkimuksen tuloksille.
 
The objective of this research was to identify new markets and new market segments for the growth strategy for a company. The company has been growing very strongly recently and wishes to continue the experienced growth on the new markets.
The thesis consists of a literature review and an empirical part. The literature review has recognized several factors that affect SME growth, new market exploring and evaluating, business strategy and choosing the market segments. The data of the empirical part was gathered from 60 interviews with different experts and specialists and was used to map the overall markets and to gain specific market information.
Ten potential industries and 54 potential market segments were identified in the research. Using recognized criteria from literature, technological features and the company's own perspective, eight market segments were chosen as target markets. A market segment evaluation -model was created in this paper. Using the model, the eight market segments were ranked based on their attractiveness. As further action, the company will develop a detailed growth strategy based on the results of the study.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14425]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Digital marketing techniques in lead generation - Case: A small-sized Finnish business-to-business company 

    Korpela, Eetu (2018)
    This thesis is set out to find how can implementation of digital marketing techniques support the lead generation process of a small-sized business-to-business company. Previously, digital marketing, business-to-business ...
  • Framework for Marketing Automation: Case Vaisala 

    Mustakallio, Ilmari (2016)
    Työ käsittelee Markkinoinnin Automaatiota, viitekehyksen rakentamista Markkinoinnin Automaation käyttöönottoon ja sen hyödyntämiselle markkinoinnin ja myynnin putken hallinnassa. Työ on suoritettu tapaustutkimuksena, jonka ...
  • Content marketing performance measurement system in the context of customer acquisition 

    Nyyssönen, Suvi (2015)
    This thesis examines how content marketing is used in B2B customer acquisition and how content marketing performance measurement system is built and utilized in this context. Literature related to performance measurement, ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste