Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pelikonsolialan yritysten suomenkielisen sosiaalisen median markkinointiviestinnän erot

Pitkänen, Pasi (2016)

Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma_pitkanen_pasi.pdf (475.3Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Pitkänen, Pasi
2016

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016122031617

Tiivistelmä

Tämä kandidaatin tutkielma käsittelee pelikonsolialan yritysten suomenkielisen sosiaalisen median markkinointiviestinnän eroja. Työssä tutkitaan PlayStationin ja Xboxin suomenkielisten Twitter ja Facebook-kanavien markkinointiviestintää. Tutkimuksessa rajataan pois sosiaalisessa mediassa tapahtuva maksullinen eli sponsoroitu mainonta. Tavoitteena tutkimuksella on luoda uutta dataa sosiaalisen median markkinointiviestinnästä pelikonsolialalla.
Teoriaosiossa käsitellään tutkimukselle keskeistä kirjallisuutta, jonka avulla työn empiiriselle osiolle luodaan pohjaa. Tutkimus tehdään laadullisen tutkimuksen keinoin. Tutkimusstrategiana työssä käytetään tapaustutkimusta. Analyysi toteutetaan luokittelemalla sosiaalisesta mediasta kerättyä dataa sisällönanalyysin keinoin.
PlayStationin ja Xboxin suomenkielisten sosiaalisen median kanavien markkinointiviestinnästä ilmenee eroja niin viestimisen aktiivisuuden kuin viestinnän sisällön osalta. Xboxin viestintä on sosiaalisessa mediassa aktiivisempaa kuin PlayStationin. Viestinnän sisältö Xboxilla on sekä informatiivista että viihteellistä, kun vastaavasti PlayStationin viestintä on lähinnä informoivaa. Tutkimuksesta selviää myös kanavakohtaisia eroja yritysten sosiaalisen median markkinointiviestinnässä.
Tavoitteena tutkimuksella on luoda pohjaa uudelle tutkimukselle sosiaalisen median markkinointiviestinnästä. Tutkimuksen tulokset eivät ole yleistettävissä muuhun sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan markkinointiviestintään, sillä tutkimus tapahtui analysoimalla kahta saman toimialan yritystä sosiaalisessa mediassa. Tutkimustuloksien yleistämiseksi vaadittaisiin laajempaa tutkimusta aihepiiristä, milloin tutkimuksen
tuloksetkin olisivat luotettavimpia. Tulevaisuudessa aihetta voisi tutkia eri sosiaalisen median kanavien kuten Instagramin kautta sekä mittaamalla yritysten harjoittaman sosiaalisen median markkinointiviestinnän tuloksia.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [3885]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste