Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakkaan kokeman arvon muodostuminen jalkapalloseuran ottelutapahtumassa: Case PEPO

Muurinen, Juho (2016)

Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma_Muurinen_Juho.pdf (792.4Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Muurinen, Juho
2016

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201701091091

Tiivistelmä

Tässä kandidaatintutkielmassa perehdytään asiakkaan kokeman arvon käsitteeseen ja sen muodostumiseen vaikuttaviin tekijöihin. Tutkielman teoriaosuudessa perehdytään lisäksi urheilumarkkinoinnin erityispiirteisiin, sillä niiden ymmärtäminen on hyvin tärkeää tutkielman tavoitteen kannalta. Tutkielman tavoitteena on ensin ymmärtää asiakkaan kokeman arvon muodostumista jalkapalloseura PEPO:n ottelutapahtumissa, minkä jälkeen voidaan esittää ratkaisuja asiakasarvon parantamiseksi.
Tutkimusmenetelmänä tässä tutkielmassa toimii kvantitatiivinen tutkimus eli aineiston keräämisessä on hyödynnetty määrällisiä menetelmiä. Aineiston hankinnassa käytettiin puolistrukturoitua kyselylomaketta ja aineisto kerättiin kahdessa PEPO:n kotiottelussa kaudella 2016. Saatujen empiiristen tulosten ja teorian avulla pystyttiin vastaamaan hyvin tutkimuskysymyksiin.
Tulosten perusteella PEPO:n asiakkaat saapuvat otteluihin pääasiassa sosiaalisten tekijöiden, ydintuotteen sekä tunnelman takia. Katsojien kokema arvo muodostuu ottelutapahtumassa eniten sosiaalisesta arvosta ja tunnearvosta. Lisäksi tutkimuksessa selvisi, että asiakkaiden kokemaa toiminnallista arvoa voitaisiin parantaa ottelutapahtumaa kehittämällä. Johtopäätöksenä voidaan siis todeta, että asiakasarvoa voidaan parantaa vaikuttamalla kyseisiin arvon ulottuvuuksiin. Näihin ulottuvuuksiin voi jokainen organisaation jäsen vaikuttaa tehostamalla omia toimintojaan.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4790]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste