Comparison of HTML5 game engines used in game development
Halsas, Rasmus (2017)
Diplomityö
Halsas, Rasmus
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201702011415
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201702011415
Tiivistelmä
In game development, tools are often used to help with the workload. Game engines are one of the popular choices that are used and the goal of this thesis is to study how the game engines used in the thesis differ from each other and what are the potential benefits of using them. Finally, an attempt is made to see if HTML5 is a suitable tool for game development. The benefits of the game engines are going to be clear and the results between different game engines are compared and analyzed. A game is implemented using four different approaches. The games are compared against each other and by analyzing the results there is an attempt to answer the research questions. Pelikehityksessä käytetään usein työkaluja auttamaan työkuorman kanssa. Pelimoottorit ovat yksi suosituimmista työkaluista ja tämän työn tavoitteena onkin tutkia miten työssä käytetyt pelimoottorit eroavat toisistaan ja mitkä ovat ne mahdolliset hyödyt, joita pelimoottoreita käyttämällä saavutetaan. Lopuksi työssä selvitetään, milloin HTML5 voidaan pitää sopivana työkaluna pelikehitykselle. Pelimoottoreiden hyödyt käyvät tutkimuksessa selväksi ja tuloksia pelimoottorien eroista vertaillaan keskenään. Peli toteutetaan neljällä erilaisella lähestymistavalla. Lopuksi pelejä vertaillaan ja tuloksia analysoimalla yritetään vastata tutkimuskysymyksiin.