Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development of brand equity in microbrewery business

Talanyuk, Evgeny (2017)

Katso/Avaa
Master_Thesis_E.Talanyuk.pdf (1.916Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Talanyuk, Evgeny
2017

Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201705186612

Tiivistelmä

This qualitative research aims to investigate the process of brand equity building in
marketing activity of a particular microbrewery with relation to existing branding literature. The study mainly focuses on the way, how the microbrewery implements practices linked to
the process of brand equity creation. The main pattern for understanding this process is basedon brand resonance model, which proposes specific steps for brand equity building.
The theoretical part provides insights on different scientific views in terms of brand equity
construction, as well as on facilitators for development of this process – marketing
communications and brand elements. The empirical part presents a real microbrewery case
– Hiiumaa Pruulikoda, and investigates the brewery’s practices in terms of brand building.
The data was gathered through conducting of interview with marketing director of the
brewery, as well as through materials, which were presented by the company. The results of the research provide a detailed view on how the microbrewery creates its brand equity, in particular how the company develops brand meaning and brand awareness, along with brand relationship and responses managing. Moreover, the results present the way in which the company utilizes brand elements and communication channels. More specifically,
it was found that the microbrewery pays detailed attention to brand meaning and brand
awareness creation, and deliberately focuses on brand elements development. Finally, the
results of the case are compared to findings of many studies that are presented in the
theoretical part of this work.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14429]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Brandin vahvistaminen matkailualalla 

    Rantalainen, Seppo Olavi (2003)
    Tutkimuksen tavoitteena on selvittää brandin vahvistamista palvelualalla. Palvelubrandit eivät periaatteellisesti eroa varsinaisten tuotebrandien luomisesta ja vahvistamisesta. Käytännössä kuitenkin palvelubrandien ...
  • Sisäinen brändijohtaminen ja yrityksen sisäinen brändi-imago organisaation eri hierarkiatasoilla 

    Vatanen, Petri (2014)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten yrityksen sisäinen brändikuva muuttuu organisaation eri tasoilla. Lisäksi tutkielmassa perehdytään keinoihin, joilla yrityksen sisäistä brändiä voidaan johtaa, eli sisäisen ...
  • Sisäinen brändin rakentaminen ja sen toteutuminen organisaation eri tasoilla 

    Seppänen, Niko (2016)
    Tässä tutkimuksessa tutkitaan sisäisen brändin rakentamista ja sen erilaisia osa- alueita, jotka ovat keskeisiä sisäisen brändin rakentamisessa. Teoriaosuudessa lähdetään liikkeelle brändi-identiteetin ja brändi-imagon ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste